UMISG225 Uyarı İşaretleri, Etiketleme, Levha Standartları ve Koruyucu Ekipmanların Kullanımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UMISG225
Ders İsmi: Uyarı İşaretleri, Etiketleme, Levha Standartları ve Koruyucu Ekipmanların Kullanımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SALİH GAMSIZ
Doç. Dr. ERTAN ÖCALAN
Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; uyarı işaretleri, etiketleme, levha standartları ve koruyucu ekipmanlar hakkında bilgi verilmektedir.


Dersin İçeriği: Uyarı İşaret ve Levhalarının önemi, çeşitleri, tespit yöntemleri, yönetmeliğinin incelenmesi, Sağlık, Yasak, Uyarı, Bilgilendirici, Emredici, Vinç operatörü yönlendirme işaretlerikonularını içerir. Araç, Gereç, Malzeme, Koruyucu Ekipman, Teçhizat Ve Tüm Bağlantı Elemanlarının, Tehlike, Kalite, Kimyasal, Fiziksel, Sağlık, Özel İşaretlendirme Ve Etiketleme Yöntemleri,Kalibrasyon, Eğitim Ve Uygulama Koşulları, Bilgisayar Ortamında Kodlama Ve Barkod Sistemleri konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşaret çeşitlerini kavrar.
2) Koruyucu ekipmanları tanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Etiketleme ve işaretlemeyi bilir
2) İşaret renklerini bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Etiketlemeyi tanımlar.
2) Etiketlerde uluslar arası standartlar, şekil, boyut ve renk özelliklerini sıralar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgi verilir. Ders Notları
2) Etiketleme ve İşaretleme, İşaretler ve renkler Ders Notları
3) Etiketleme ve işaretlemenin insan sağlığı üzerindeki önemini kavrar, Etiketlemeyi tanımlar. Etiketleme ve işaretlemeye neden ihtiyaç duyulduğunu bilir, Konu ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur, Tehlike sembollerini ve işaretlerini öğrenir, CLP hakkında bilgi edinir, Sağlık ve güvenlik işaretleri hakkında bilgi sahibi olur, İşaretleme ve etiketlemenin gerekliliğini ve önemini anlar. Ders Notları
4) Uyarının önemini açıklar, Uyarı levhalarının özelliklerini sıralar, Uyarı levhalarının genel türlerini sınıflandırır, Etiketlemenin temel gereklerini açıklar, Etiketleme ve işaretlemenin kullanıldıldığı yerleri sınıflandırır, Kara yolu taşımacılığında kullanılan etiketleri açıklar Ders Notları
5) Kimyasal Maddelerde Etiketleme ve İşaretleme Ders Notları
6) Malzeme Güvenlik Bilgi Formu Ders Notları
7) Etiketlerde Uluslararası Standartlar, Şekil, Boyut ve Renk Özellikleri Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Etiket ve İşaretlemede Eğitim ve Uygulama Ders Notları
10) Yaygın Olarak Karşılaşılan Risk Durumları Ders Notları
11) Önemli Semboller ve Uluslararası Kısaltmalar “CE” Uygunluk İşaretinin Ürüne İliştirilmesi Etiket ve İşaretlerde Bulundurulması Asgari Gerekler Kalibrasyon Ders Notları
12) İlgili mevzuat ve uygulamaları Ders Notları
13) İlgili mevzuat ve uygulamaları Ders Notları
14) Proje Sunumu Ders Notları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağımlı

Çalışma Yaşamında Sağlık Gözetimi Rehberi
ÇSGB

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

5

4

6

Program Kazanımları
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 2 12
Final 3 18
Toplam İş Yükü 167