Bankacılık ve Sigortacılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MBAS216 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Finans | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKÇE TUNÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYNUR PALA Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, küreselleşme; uluslararası parasal sistemler; Avrupa para sistemi; sabit ve dalgalı döviz kurları; ödemeler dengesi muhasebesi; döviz piyasası; spot ve forward piyasalar; uluslararası parite ve döviz kurlarına yönelik tahminler; satın alma gücü paritesi; Fischer etkisi; uluslararası tahvil ve menkul kıymet piyasaları konularının öğrencilere anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Dünya ekonomisinin küreselleşmesi; uluslararası para sisteminin evrimi; Avrupa para sistemi; sabit ve esnek döviz kuru rejimleri; Ödemeler dengesi muhasebesi; ödemeler dengesi hesapları; döviz piyasası; spot pazar ve forward pazarı; uluslararası parite ilişkileri ve döviz kurlarının tahmin edilmesi; faiz oranı paritesi, satın alma gücü paritesi, Fisher etkileri; uluslararası tahvil piyasası; uluslararası hisse senedi piyasası. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursu tanımla • Çokuluslu şirketin (ÇUŞ) ne olduğunu açıklayın. • Uluslararası finansmanın çalışılmasının neden önemli olduğunu açıklayın. • Uluslararası finansmanı iç finanstan ayırmak • Küreselleşmenin doğasını ve yararlarını anlama • Çokuluslu ülkelerin neden uluslararası ekonomik rekabetteki kilit oyuncular olduğunu açıklayın • Müfredat. • Kütüphane Oryantasyon Kursunu Tartışın • “Uluslararası” Finansmanda Özel Olan Nedir? • Dünyadaki etik düşüncelere uygun olarak Uluslararası Finansal Yönetim Hedefleri. • Dünya Ekonomisinin Küreselleşmesi • Çokuluslu Şirketlerin Değerlendirilmesi | YOK |
1) | • Şirketlerin kademeli olarak ÇUŞ' haline geldiği, yurtdışındaki kurumsal genişleme aşamalarını belirlemek • Uluslararası çeşitlendirmenin yararları da dahil olmak üzere çok uluslu olmanın avantajlarını belirlemek • Finansal ekonominin çokuluslu finansal yönetime genel önemini açıklayın. • Karşılaştırmalı üstünlük teorisini açıklamak • Firmaların neden çokuluslu olduklarını tartışın • Karşılaştırmalı Avantaj Teorisi • Küresel Finansal Yönetimde Farklı Olan Nedir? • Piyasa Kusurları • Küreselleşme Süreci • Çokulusluların Yurtdışı Genişleme Süreci | Müfredat'ı inceleyin. Kütüphane Oryantasyon Kursunu tamamlayın. Tamamlandığını doğrulamak için eğitmen. Eitemen ve ark. ark. (2013) 21-47. Sayfalardaki 1. bölüm |
3) | • Dünya ekonomisinin çeşitli zamanlarda işleyebileceği ve işleyebileceği çeşitli uluslararası parasal sistemlerin tanıtılması. • 1800'lerin başından günümüze dünyanın uluslararası parasal sistemlerinin tarihsel gelişimini tartışın. • Avrupa Para Birliği'ni tartışın • Uluslararası Para Sistemi'nin Evrimi • Mevcut Döviz Kuru Düzenlemeleri • Avrupa Para Sistemi • Euro ve Avrupa Para Birliği | 27-61. Sayfalardaki Eun ve Resnick (2014) bölüm 2'yi okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun. |
Ders Notları / Kitaplar: | International Finance Cheol S. Eun, Bruce G. Resnick McGrawHill, 7th edition, 2014 ISBN-13: 978-0-07-716161-3 |
Diğer Kaynaklar: | Uluslararası Finans Prof. Dr. Halil Seyidoğlu Güzem Can Yayınları, 5. Baskı, 2013. ISBN: 9757516112 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir. | |||||
2) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir. | |||||
3) Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir. | |||||
4) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder. | |||||
5) Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir. | |||||
6) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir. | |
2) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir. | |
3) | Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir. | |
4) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder. | |
5) | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir. | |
6) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir. |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 3 | 15 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 173 |