MBLP245 Kullanıcı Arayüzü Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBLP245
Ders İsmi: Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KAZIM ÇINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel arayüz tasarımı kavramlarının ve yöntemlerinin uygulamalı olarak bilgisayar yardımıyla anlatımının yanında web, mobil ve kiosk gibi farklı ortamlar için arayüz tasarımı ile ilgili temel bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Kullanıcı arayüz tasarımı kavramı. Bilgisayar, cep telefonu gibi farklı cihaz ve uygulamara ilişkin yaratıcı,
yenilikçi, sanatsal arayüz tasarımları. Arayüz tasarımının bileşenleri. Etkileşim, kullanırlık, okunurluk,
erişilebilirlik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Arayüz tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenme
2) Arayüz tasarımı yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
3) Web, mobil ve kiosk gibi farklı ortamlar için arayüz tasarımı hakkında bilgi edinme
4) Farklı alanlar için tasarlanmış arayüz tasarımı örneklerini inceleme
5) Arayüz tasarımı için gerekli temel renk, yazı ve donanım bilgilerini edinme
6) Bilgisayar ortamında arayüz tasarımı yapabilmek için Adobe yazılımları hakkında tecrübe sahibi olma
7) Bilgisayar ortamında gerekli yazılımları kullanarak bir arayüz tasarımı projesi hazırlama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Arayüz tasarımı nedir ve örnek çalışmalar Ders notları
2) Arayüz tasarımı yöntemleri ve layout kavramı Ders notları
3) Layout uygulaması Ders notları
4) Web, mobil ve kiosk gibi farklı ortamlar için arayüz tasarımı Ders notları
5) Adobe Illustrator araçları ile arayüz tasarımı Ders notları
6) Adobe Photoshop araçları ile arayüz tasarımı Ders notları
7) Atölye çalışması ----
8) 1. Ara Sınav ----
9) Arayüz tasarımı uygulaması ----
10) Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları/Web Siteleri/Forumları ----
11) İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar Ders notları
12) Kitap inceleme: Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines
13) Kitap inceleme: Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines
14) Kitap inceleme: Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines Designing with the Mind in Mind: Simple Guide to Understanding User Interface Design Guidelines

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Grafik Arayüz Tasarımı Paylaşım Platformları/Web
Siteleri/Forumları,
2. İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar (Oğuzhan Özcan),
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. 3
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. 2
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 135