MBLP237 E-Ticaret Sistemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBLP237
Ders İsmi: E-Ticaret Sistemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı başlangıç seviyesinde E-Ticaretin ve ilgili bilişim sistemlerinin tanıtılması. E-Ticaretin günümüz modern işletmeler için örgütsel yapının ve iş modellerinin uyumu açısından sorunları ve çözümlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Mevcut ve yeni E-Ticaret yazılım uygulamalarının sınıflandırılması, değerlendirilmesi yapılması ve proje dahilinde fikirden uygulamaya kadar olan süreci deneyimlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: ETicaret’e giriş, Mobil İş, eDevlet, iş Modeli, ETicaret Modelleri, İş Yapıları (B2B, B2A, C2C, vb), B2B işlemleri ve entegrasyon, Hukuksal ve Güvenlik Meseleler, E-Tedaril, E-Marka

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) E-ticaretin önemini kavrar.
2) E-ticaret türleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Pazarlama ve E-ticaret arasındaki ilişkiyi kavrar.
4) E-Ticarette kullanılan temel kavramları bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-Ticarete Giriş Ders notları
2) E-Ticaret Altyapısı: İnternet, Web ve Mobil Platform (bölüm2) ve AT Geliştirme Projesi Ders notları
3) E-Ticaret için İş Modelleri Ders notları
4) E-Ticaret Perakendeciliği ve Hizmetleri Ders notları
5) 2B E-Ticaret Ders notları
6) E-Ticaret Varlığı Oluşturma: Web Siteleri, Mobil Siteler ve Uygulamalar Ders notları
7) E-Ticaret Varlığı Oluşturma: Web Siteleri, Mobil Siteler ve Uygulamalar Ders notları
8) Ara Sınav ----
9) E-Ticaret Güvenlik ve Ödeme Sistemleri Ders notları
10) E-Ticaret Pazarlaması. E-Ticaret Reklamcılığı Ders notları
11) E-Ticaret Reklamcılığı (Devam), Etik, Hukuk ve E-Ticaret Ders notları
12) Sosyal Ağlar ve Topluluklar Ders notları
13) E-Ticaretin geleceği ----
14) E-Ticaretin geleceği ----

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e
Authors: Kenneth Laudon, Carol Guercio Traver
Prentice Hall, ISBN-10: 0132730359, ISBN-13: 9780132730358

Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Peng Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012.
Diğer Kaynaklar: E-Commerce 2013, Global Edition, 9/e
Authors: Kenneth Laudon, Carol Guercio Traver
Prentice Hall, ISBN-10: 0132730359, ISBN-13: 9780132730358

Efraim Turban, David King, Jae Lee, Ting-Peng Liang, Deborrah C. Turban, Electronic Commerce 2012 A Managerial and Social Networks Perspective, Pearson Education, Seventh Edition, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 1 35 35
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 140