MBLP244 Gömülü Sistemlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBLP244
Ders İsmi: Gömülü Sistemler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖKHAN AYDÖNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Gömülü Sistemler Temellerini anlamak.
Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicileri bilmek.
Uygulama Geliştirme Ortamını tanımak.
İlk Programın Derlenip Çalıştırılmasını bilmek.
Dijital Giriş Çıkış işlemleri ve Sensörleri kullanabilmek.
Kütüphaneleri ve Programlamayı anlamak.
Gömülü Sistem Uygulamaları yapabilmek.
Dersin İçeriği: Gömülü Sistemler Temelleri. Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler. Uygulama Geliştirme Ortamı. İlk Programın Derlenip Çalıştırılması. Dijital Giriş Çıkış işlemleri. Sensörler. Kütüphaneler. Programlama. Gömülü Sistem Uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gömülü Sistemler Temellerini anlamak.
2) Uygulama Geliştirme Ortamını tanımak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicileri bilmek.
2) İlk Programın Derlenip Çalıştırılmasını bilmek.
3) Kütüphaneleri ve Programlamayı anlamak.
4) Gömülü Sistem Uygulamaları yapabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dijital Giriş Çıkış işlemleri ve Sensörleri kullanabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gömülü Sistemler Temelleri Ders Notları
2) Gömülü Sistemler Temellerini Ders Notları
3) Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler Ders notları
4) Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler Ders Notları
5) Uygulama Geliştirme Ortamı Ders Notları
6) İlk Programın Derlenip Çalıştırılması Ders Notları
7) Dijital Giriş Çıkış işlemler ve Sensörler Ders notları
8) Arasınav Ders Notları
9) Kütüphaneler Ders notları
10) Programlama Ders Notları
11) Kütüphaneler ve Programlama Ders notları
12) Gömülü Sistem Uygulamaları Ders Notları
13) Gömülü Sistem Uygulamaları Ders Notları
14) Gömülü Sistem Uygulamaları Ders notları
15) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

6

7

5

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 145