MBLP240 Web Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MBLP240
Ders İsmi: Web Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste web-tabanlı teknolojilerin yapısına ait temel kavramların ve uygulamaların öğrenciye tanıtılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Temel kavramlar, Internet, istemci/sunucu teknolojileri, Güncel web teknolojileri, eklenebilir uygulamalar, web tabanlı uygulamalarda güvenlik. Web servisleri. Web tabanlı teknolojileri kullanarak dönem sonu projesi hazırlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler bir web uygulaması geliştirme yeteneği kazanır.
2) İnternet ve istemci/sunucu teknolojileri, internet bilgi sistemleri, web tarayıcılar ve sunucular, istemci ve sunucu taraflı diller gibi kavramları gösterir
3) Web servisleri ve ASP.NET/MVC/Entity Framework konularını açıklar
4) Web veritabanları ve XML konularını tanımlar
5) Öğrenciler Ajax ile dinamik web programlamayı öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Statik ve dinamik web uygulamaları temelleri Ders kitabının ilgili bölümleri
2) HTML, CSS, Javascript Ders kitabının ilgili bölümleri
3) HTML, CSS, Javascript Ders kitabının ilgili bölümleri
4) HTML, CSS, Javascript Ders kitabının ilgili bölümleri
5) Web Sunucuları ve özellikleri Ders kitabının ilgili bölümleri
6) XML Web Servisleri Ders kitabının ilgili bölümleri
7) Ajax, JQuery Ders kitabının ilgili bölümleri
8) Ara Sınav ----
9) MVC Tasarım Deseni ve Nesneye Yönelik Programlama Dillerini anlamak Ders kitabının ilgili bölümleri
10) Razor ve diğer front end teknolojileri ile çalışmak Ders kitabının ilgili bölümleri
11) URL Routing Ders kitabının ilgili bölümleri
12) Model, View, Controller ve Action'lar Ders kitabının ilgili bölümleri
13) Action Filtreleri, Yardımcı Methodlar Ders kitabının ilgili bölümleri
14) VERİ TABANI ve ORM (Object Relation Mapping), Entity Framework Ders kitabının ilgili bölümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2011.
Pro ASP.NET MVC 5 by Adam Freeman
Asp.net Core 2.0 Mvc & Razor Pages by Jonas Fagerberg
Diğer Kaynaklar: Internet&World Wide Web How to Program, Fifth Edition, Paul Deitel, Harvey
Pro ASP.NET MVC 5 by Adam Freeman
Asp.net Core 2.0 Mvc & Razor Pages by Jonas Fagerberg

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 145