MMOT223 Yapay Zekaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMOT223
Ders İsmi: Yapay Zeka
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler): EMEL KOÇ
Öğr.Gör. NİLGÜN İNCEREİS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: * Yapay Zeka Kavramını anlamak.
* Yazılım Ajanlarını, Sezgisel Problem Çözmeyi, Durum Uzayını anlamak.
* Durum Uzayında Arama, Minimum Yol Bulma, Bilgilerin Modellenmesi yöntemlerini öğrenmek.
* Yüklem Mantığını, Kriptolojiyi, Şifreleme Yöntemlerini bilmek.
* Oyunları, Yapay Zeka Algoritmalarını öğrenmek.
* Yapay Zeka Uygulamalarını anlayabilmek.
Dersin İçeriği: Yapay Zeka Kavramı. Yazılım Ajanları. Sezgisel Problem Çözme. Durum Uzayı. Durum Uzayında Arama. Minimum Yol Bulma. Bilgilerin Modellenmesi. Yüklem Mantığı. Kriptoloji. Şifreleme Yöntemleri. Oyunlar. Yapay Zeka Algoritmaları. Yapay Zeka Uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yapay Zeka Kavramını anlar
2) Yazılım Ajanlarını, Sezgisel Problem Çözmeyi, Durum Uzayını anlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Durum Uzayında Arama, Minimum Yol Bulma, Bilgilerin Modellenmesi yöntemlerini öğrenir.
2) Yüklem Mantığını, Kriptolojiyi, Şifreleme Yöntemlerini bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Oyunları, Yapay Zeka Algoritmalarını öğrenir
2) Yapay Zeka Uygulamalarını anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İzlencesi Tanıtımı Ders Notları
2) Yapay Zeka Kavramı. Ders Notları
3) Yazılım Ajanları. Ders Notları
4) Sezgisel Problem Çözme. Ders Notları
5) Durum Uzayı. Ders Notları
6) Durum Uzayında Arama. Ders Notları
7) Minimum Yol Bulma. Ders Notları
8) ARASINAV Ders Notları
9) Bilgilerin Modellenmesi. Yüklem Mantığı. Ders Notları
10) Kriptoloji. Ders Notları
11) Şifreleme Yöntemleri. Ders Notları
12) Oyunlar. Ders Notları
13) Yapay Zeka Algoritmaları. Ders Notları
14) Yapay Zeka Uygulamaları. Ders Notları
15) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Proje 1 30 30
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 145