Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Gümrük uygulamalarına giriş • Gümrüğe ilişkin temel kavramlar • Gümrük kanunun amacı ve kapsamı |
Ders notları |
2) |
• Gümrük mevzuatı • Çıkış gümrük idaresi ve giriş gümrük idaresi |
Ders notları |
3) |
Menşei kuralları • Gümrük kıymetini belirleme methodları • Gümrük mevzuatındaki kıymet • Kıymet beyanı • Kıymetin temel bileşenleri ve gümrük kıymeti |
Ders notları |
4) |
• Ülkelerdeki özet beyan formunu betimler • Gümrük beyanını kimin yapacağını açıklar • Gümrük beyanının nedenleri betimler • Özet beyan çeşitlerinin sınıflandırılmasını açıklar • Avrupa’da kullanılan EORI sisteminin tanımlar • Gümrükçe onaylanmış işlem veya kullanımı betimler |
Ders notları |
5) |
• Ihracat rejimleri ve uygulamalarını betimler • Geçici ithalatı açıklar • Ihracat sürecini tanımlar • Gümrük kontrolü altında işlemeyi rejimini tanımlar • Ürünlerin bir gümrük rejimine tabi tutulmasını betimler |
Ders notu |
6) |
Gümrük kontrolü altında işleme rejimini açıklar • Ülkelerin ticari politikalarını betimler • Geçici ithalatı açıklar • Ihracat sürecini betimler • Ticaret politikalarını tartışır |
Ders notu |
7) |
• Dahilde işleme rejimini açıklar • Eşdeğer eşya terimini tanımlar • Yetki belgesini betimler • Dahilde işleme rejiminin koşullarını açıklar • Şartlı muafiyet ve geri ödeme sistemini açıklar |
Ders notu |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Hariçte işleme rejimini betimler • Hariçte işleme rejimi için gerekli olan yetki belgesini açıklar • Ürünlerin ihracatını ve yeniden ithalatını açıklar • Hariçte işleme rejimi belgelerini listeler ve açıklar |
Ders notu |
10) |
Gümrük yükümlülüğünü tanımlar • Gümrük vergilerinin ödenmesini açıklar • Gümrük vergi türlerini tanımlar • Türk gümrük vergi sistemini açıklar • Final projesi hakkında tartışır |
Ders notları |
11) |
• Gümrük tarifelerini açıklar • Armonize tarif cetvelini açıklar • Armonize tarif cetvelinin amaçlarını tanımlar • Armonize tarif cetvelinin yayılımını açıklar • Ülkelerdeki gümrük tarife istatistik pozisyonlarını betimler |
Ders notları |
12) |
• Örnek bir firmanın gümrük işlemlerini açıklar ve tartışır • Örnek firmanın gümrük beyanını analiz eder • Örnek firmanın gümrük tarife kullanımını açıklar • Örnek firmanın gümrük rejimi kullanımını açıklar • Örnek firmanın gümrük vergilerini hesaplanmasını ve ödemesini açıklar |
Ders notları |
13) |
• Kurgulanmış bir firmanın gümrük ve işlem uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini proje grupları tarafından sunulması • Gümrük yükümlülüğünü açıklar • Gümrük işlem süreçlerini açıklar • Gümrük vergilerinin nasıl hesaplandığını açıklar • Gümrük beyanını analiz eder |
Ders notları |
14) |
• Kurgulanmış bir firmanın gümrük ve işlem uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini proje grupları tarafından sunulması • Gümrük yükümlülüğünü açıklar • Gümrük işlem süreçlerini açıklar • Gümrük vergilerini tanımlar |
Ders notları |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
2 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|