MFTR110 Introduction to E-Commerceİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Dış Ticaret (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dış Ticaret (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MFTR110
Ders İsmi: Introduction to E-Commerce
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖMER FAİK UĞUR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı elektronik ticaret kavramını tanıtmak ve elektronik ticaretin ticari
işletmeleri, hükümetleri, tüketicileri ve genel olarak insanları nasıl etkilediğini
anlamaktır.
Dersin İçeriği: İşletmelerin Web'de ürün ve hizmetleri nasıl sattığını açıklayın.
• Etkili bir Web iş varlığının niteliklerini tanımlayın.
• E-Ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın.
• Web sitesi ziyaretçilerinin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını açıklar.
• Web üzerinde müşterileri tanımlayın ve onlara ulaşın.
• Web pazarlama yaklaşımlarını ve marka unsurlarını anlar.
• Elektronik ticareti destekleyen istemci / sunucu altyapısını açıklayın.
• Temel elektronik ticaret fonksiyonlarını açıklar.
• E-Ticaret ile ilgili yasal ve etik konuları anlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) E-ticaret kavramını entegre bir yapı içerisinde anlar.
2) E-ticaret ile konvansiyonel ticaret arasındaki ilişkiyi kurabilir.
3) Katma değer yaratabilecek bir e-ticaret kavramını tasarlayabilir.
4) Kendi mesleki bilgilerini e-ticarete uygulayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlencenin sunumu
2) Pazarlama iletişimini tanımlayın • Pazarlama iletişimi bölümlerini açıklar. • E-ticareti tanımlayın. • E-iş bölümlerini açıklar. Ders Notları
3) • Pazarlama iletişimi karışımı • Pazarlama iletişim planı • SOSTAC (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol) • 3Ms (erkekler, para, dakika / zaman) İletişim kuramının tanımı • Bir, iki ve çok aşamalı iletişim kuramları • Benimseme modeli Ders Notları
4) • Hedef pazarı ve satın alma davranışlarını anlamak • Satın alma durumu türleri • Endüstriyel ve tüketici alıcıları • Satın alma sürecindeki roller • Satın alma süreci • Motivasyon ve Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi Ders Notları
5) • Medya türlerini tanımlayın • Medya kelime bilgisini tanımlayın • Medya seç • Medya planlamasının aşamaları • Değişen iletişim ortamını tanımlar • PESTLE analizini açıklayın Ders Notları
6) Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek Ders Notları
7) Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek Lecture Notes
8) Satış promosyonunu anlama • Doğrudan pazarlamayı anlamak • Tanıtım ve halkla ilişkileri anlamak Ders Notları
9) Sponsorluğun rolünü ve önemini anlamak • Ticaret fuarlarını / sergilerini yönetmeyi anlamak • Sergilerin rolünü ve önemini anlamak • Pazarlama iletişiminde ambalajlamanın rolünü ve önemini anlamak • Son proje hazırlıklarını gözden geçirin Ders Notları
10) Ara sınav
11) Ticareti tanımlayın • Mağazacılık araçlarını açıklayın • Mağazacılık tekniklerini açıklayın • Bir müşteri bakım programının geliştirilmesinin 10 aşamasını tanımlayın Ders notları
12) E-ticaretin evrimini ilk yıllardan günümüze kadar açıklar. • E-ticaretin geleceğini tanımlayacak faktörleri tanımlamak. • E-ticaret çalışmasının temelindeki ana temaları tanımlayın. • E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlayın. Ders Notları
13) Bir e-ticaret sitesi için en uygun donanımı seçmeyle ilgili konuları açıklayın. • Web sitesi performansını artırabilecek ek araçlar tanımlayın. • Bir mobil web sitesinin geliştirilmesinde ve mobil uygulamalar oluşturulmasında önemli olan hususları açıklayın Ders Notları
14) • Geleneksel ödeme sistemlerinin özelliklerini tanımlayın. • Bugün kullanımda olan büyük e-ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın. • Elektronik faturalandırma sunum ve ödeme sistemlerinin özelliklerini ve işlevlerini açıklayın. • E-ticaret iş modellerinin anahtar bileşenlerini tanımlayın. Ders Notları
15) E-posta pazarlamacılığını anlama • Uluslararası ticarette potansiyel iş ortaklarını bulmak için internet kullanmayı anlayın • alıcı / satıcı bilgilerini bulmak için internet ara • Etkin iş e-postaları yaz Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve önemi (SEM) • Arama motoru optimizasyonu • Arama Motoru Pazarlaması • SEO ve SEM için web sitesi tasarımı Ders Notları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Institution recognizes the use of the textbook in the classroom as part of the
educational methodology and strategy applied in diverse materials. The textbook
is part of the curriculum and is used to reach the student in an effective manner
in the classroom. Every student is expected to acquire and use the textbook
Diğer Kaynaklar: E-Commerce 2014 (Business, technology, society), 10th ed.
Kenneth C. Laudon, Carol Gurecio Traver
Pearson, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
2) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
3) Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
4) Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak
5) Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak
6) Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
7) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
8) İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak
9) Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
10) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
11) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
2) Dış Ticaret alanında bilgi sahibi olmak ve kullanılan çeşitli belgeleri tanıyabilmek
3) Dış Ticaretin lojistik yönetimiyle ilişkilendirilmesi bilgisine sahip olmak
4) Uluslararası ticari örgütler ve Avrupa Birliği hakkında bilgi sahibi olmak
5) Dış Ticaret finansmanı bilgisine sahip olmak
6) Mezuniyet projesi ile bilginin araştırılması ve raporlanması pratiğine sahip olmak
7) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak
8) İşletme yönetimi alanında temel bilgilere ve uluslararası işletmecilik vizyonuna sahip olmak 4
9) Finansal muhasebede kullanılan temel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak
10) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
11) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 5