MRTV244 Animasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo ve Televizyon ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV244
Ders İsmi: Animasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste animasyon üretme yeteneği kazanmak için, profesyonel ekipmanlar ile dijital 3 boyutlu görselleştirme yöntemleri kullanılır. Üç boyutlu bir nesne ve ortam yaratma mantığının yanı sıra, yaratılan objelerin hareketi sağlanır. 3D modelleme programı; kapsamlı bir modelleme, animasyon, görüntüleme ve birleştirme çözümleri sunar.

Dersin İçeriği: animasyon yaratım süreci

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Üç boyutlu objeleri analiz eder
2) • Animasyonu oluşturan temel ögelerini ve sürecini tanımalar
3.1) • Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) • 3 Boyutlu nesne tasarlar
2) • Bir Animasyon sahnesinin Işığını, kamerasını tasarlayarak özgün animasyon oluşturu
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) • Işık, kamera animasyonları ve sahneleri dizayn eder
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanıtımı 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu) Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012 ISBN : 9789750219016
2) • Animasyona giriş 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
3) • Animasyona giriş 2 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
4) • Temel Modelleme 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
5) • Polygon Modellemesi 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
6) • Arayüz bölümlendirimesi 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
7) • Çizgi Modelenmesi splines ve NURBS 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
8) Vize sınavı 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
9) • 3D grafik dizaynı 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
10) • Kamera düzenlemesi 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
11) • Keyframe animasyonu 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
12) • Temel materyaller 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
13) Mapping Textures 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012
14) • Rendering ile mental ray kavramları 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi Ankara, 2012

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu) Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi, Ankara, 2012
Diğer Kaynaklar: 3ds Max (Particle - Reactor - Karakter Animasyonu) Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar
Seçkin Yayıncılık / Bilgisayar Kitapları Dizisi, Ankara, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

6

Program Kazanımları
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. 4
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 5
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 5
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 11 6 66
Derse Özgü Staj 10 6 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 173