MELK118 Analog Elektronik Devreleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektrikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektrik
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MELK118
Ders İsmi: Analog Elektronik Devreleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP TAVUKOĞLU ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ASİYE TUĞBA OLGUN ALPYAGİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki öğrenme çıktılarına sahip olacaklardır;
• Maddelerin temel atomik yapısı ile diyot yapısını açıklar ve diyotlu devre uygulamaları yapar
• Doğrultmaç devrelerinin çalışmasını öğrenir ve bu devrelerin uygulamalarını yapar
• Özel tip diyotların yapısı, karakteristikleri ve işlevlerini öğrenir
• Transistörlerin yapısını ve nasıl çalıştığını açıklar
• Yükselteç devrelerinin özelliklerini ve çalışmasını öğrenir, bu devrelerin analizini yapar
• JFET ve MOSFET’in yapısı, karakteristikleri ve parametrelerini anlar
• Osilatör, multivibratör çalışmasını anlar ve 555’li osilatör uygulamaları yapar.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, analog devre elemanlarının teknik özelliklerinin tanınmasını sağlamaktır. Öğrenci bu dersten sonra analog elektronik devrelerini ve diyot, transistör, amplifikatör, osilatör ve multivibratör gibi bileşenler ile nasıl dizayn edilebildiğini anlayacaktır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme etkinliklerinden sonra laboratuvar uygulamaları ile analog elektronik devrelerini analiz etmeleri mümkün olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Maddelerin temel atomik yapısı ile diyot yapısını açıklar ve diyotlu devre uygulamaları yapar
2) Transistörlerin yapısını ve nasıl çalıştığını açıklar
3) Yükselteç devrelerinin özelliklerini ve çalışmasını öğrenir, bu devrelerin analizini yapar
4) JFET ve MOSFET’in yapısı, karakteristikleri ve parametrelerini anlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Doğrultmaç devrelerinin çalışmasını öğrenir ve bu devrelerin uygulamalarını yapar
2) Özel tip diyotların yapısı, karakteristikleri ve işlevlerini öğrenir
3) Osilatör, multivibratör çalışmasını anlar ve 555’li osilatör uygulamaları yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi
2) • Atomik yapı, • Yarıiletken, iletken, yalıtkan madde özellikleri, • Yarıiletkenlerde iletkenlik, • N tipi ve P tipi yarıiletkenler, • PN bitişimi (eklemi) ve diyot
3) • Yarım dalga doğrultmaç, • Tam dalga doğrultmaç, • Köprü dalga doğrultmaç • Diyot Uygulamaları, • Doğrultmaç Devrelerinin Analizi
4) • Diyot karakteristikleri deneyi, • Yarım dalga doğrultmaç devreleri deneyi, • Tam dalga doğrultmaç devreleri deneyi, • Köprü tipi tam dalga doğrultmaç devreleri deneyi • Laboratuar Uygulamaları
5) • Zener diyot, • Işık yayan diyot (LED), • Transistörler • Özel Tip Diyotlar, • Transistör
6) • Ortak emiterli yükselteç devreleri, • Ortak beyzli yükselteç devreleri, • Ortak kollektörlü yükselteç devreleri • Transistör Uygulamaları, • Yükselteçler
7) • Ortak emiterli yükselteç devreleri deneyi, • Ortak beyzli yükselteç devreleri deneyi, • Ortak kollektörlü yükselteç devreleri deneyi
8) • Atomik yapı, • Yarıiletken, iletken, yalıtkan madde özellikleri, • Yarıiletkenlerde iletkenlik, • N tipi ve P tipi yarıiletkenler, • PN bitişimi (eklemi) ve diyot, • Doğrultmaç devreleri, • Zener diyot, • Işık yayan diyot (LED), • Transistör, • Yükselteç devreleri
9) • JFET ve MOSFET karakteristikleri, • JFET ve MOSFET parametreleri
10) • MOSFET deneyi, • Güç transistörü deneyi
11) • Osilatör türleri, • Kristal osilatörler, • 555’li osilatör uygulamaları, • Multivibratörler
12) • Kristal osilatörler deneyi, • Multivibratör deneyi, • 555’li osilatör uygulamaları
13) • Yarıiletkenler ve diyotlar, • Doğrultmaç devreleri, • Özel tip diyotlar • Transistörler, yükselteçler
14) • JFET ve MOSFET, • Osilatörler, • Multivibratörler
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Microelectronic Circuits, Sixth edition, Sedra/Smith, Oxford University Press, 2010
Diğer Kaynaklar: Microelectronic Circuits, Sixth edition, Sedra/Smith, Oxford University Press, 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

6

2

3

7

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 3 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Laboratuvar 3 3 9
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 47