MRTV246 Radyo ve Tv Haberciliği İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo ve Televizyon ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV246
Ders İsmi: Radyo ve Tv Haberciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MUSTAFA ÜNLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerimiz, bir haber merkezinin yapısını, birimlerin çalışma sistemlerini, haber yazmayı ve kurgulamayı öğrenir. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre, öğrencilerin bir plan içinde haber ve güncel olaylara ilişkin program için bir format, yazmak, kaydetmek, düzenlemek, senaryo oluşturma ve üretmeleri sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Televizyon haberciliği, haber türleri, hazırlama süreci, haber hazırlama sürecinde görevliler, haber etiği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Haberi tanımlar, haber türlerini açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Televizyon haber türlerini, televizyon haberinin unsurlarını analiz eder
2) Televizyon habericiğinde prodüksiyon süreçlerini tartışır
3) Televizyon haberi yazabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Televizyon haberleri ile diğer haber türlerini karşılaştırabilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Haber içeriklerini çözümler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma-ders hakkında bilgi verilmesi Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
2) • Haberciliğe Giriş • Gazetecilik • Televizyon Haberciliği Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
3) Haberin Öğeleri Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
4) • Haberin Temel Unsurları • Haberin Yapısı Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
5) • Haber Yazma – 1 • Haber Spot ve KJ’leri • Anons Çekimi, -Kam/spiker, flaş Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
6) • Haber Yazma – 2• -Haber Yazma Teknikleri -Haber Yazma Denemeleri: 5N 1K Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
7) • Haber Yazma – 3 • Haber Yazma Denemeleri: Haber türleri Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
8) Vize sınavı Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
9) • Televizyon Haberciliği Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
10) Televizyon haberlerinin unsurları Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
11) Haber yazma uygulamaları Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
12) Televizyon haber türleri Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
13) • Televizyonda Haber Merkezi’nin Yapısı – 1 • Haber Merkezi’nin Yönetimi • Haber Gündem Toplantısı • Editör Masası • Haber Prodüksiyon -Haber uygulaması Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
14) • Haber Merkezi’nin Teknik Yapısı • Haber Reji • Haber Stüdyosu • Haber Arşivi • Haber Kurgu -Haber uygulaması Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
15) Final Sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
-Ders Notları-Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe


Diğer Kaynaklar: Radyo-TV Haberciliği-Neşe Kars-DERİN YAYINLARI-2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. 4
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 3
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 3
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 3 24
Derse Özgü Staj 10 5 50
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 141