MMEK220 Sayısal Devre Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMEK220
Ders İsmi: Sayısal Devre Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖZLEM ULUĞBEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mantık tasarımının temellerini, sentezini ve doğrulama yapmasını donanım tanımlama dilleri kullanılarak öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu derste; sayı sistemleri, kodlar, Boolean cebri, sayısal lojik kapıları, lojik diyagram tasarımları, lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, bileşimsel devreler, flip/flop’lar, sayıcılar ve sayıcı tasarımları, kaymalı kaydedici konuları verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayısal mantık sistemlerinin temel yapısını kavrayabilmek.
2) Temel prensipleri ve tasarım tekniklerini anlayacak ve basit sayısal mantık devrelerini analiz edebilerek tasarlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Boolean Cebrini mantık devrelerin tasarımında kullanabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar ve Bilgi Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
2) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
3) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
4) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
5) Tümleşik Mantık Devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
6) Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
7) Tümleşik Fonksiyonlar ve Devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
8) Ara Sınav
9) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
10) Aritmetik fonksiyonlar ve devreleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
11) Ardışık mantık devereleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
12) Ardışık mantık devereleri Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
13) Asenkron ardışıl devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
14) Asenkron ardışıl devreler Sayısal Devreler ve Tasarımı, Prof. Dr. Bekir Karlık, Sürat Üniversite Yayınları, 165 Syf.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317
Diğer Kaynaklar: Engin, Mustafa; Engin, Dilşad. Sayısal Elektronik (Ders notu) 2009, İzmir. ss. 317

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Proje 4 20
Ara Sınavlar 2 16
Final 2 16
Toplam İş Yükü 136