MRTV252 Radyo Yayıncılığına Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo ve Televizyon ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV252
Ders İsmi: Radyo Yayıncılığına Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencileri radyo yayıncılığı konusunda ve radyo programlarının hangi süreçlerde ve nasıl oluşturulduğu konusunda bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği: Radyo Programcılığı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Radyo Televizyon Sinema alanının ilişkili olduğu kavramları değerlendirebilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Radyo Yayıncılığının Tarihsel sürecini açıklar
2) Radyo tekniğini (Mikrofon türlerini ve kullanım vs) alanlarını tartışır
3) • Radyo Yayıncılığında kullanılan yayın araçlarını açıklar
4) Radyo stüdyolarının yapısını açıklar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş-yöntem-tanışma Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
2) Radyo yayıncılığını tarihçesi Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
3) Radyo yayınsistemleri Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
4) Radyo yayıncılığı türleri Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
5) Radyo yayıncılığı Süreci Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
6) Radyo Yayıncılığının Teknik Temelleri Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
7) Radyo Yayıncılığının Teknik Temelleri 2 Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
8) Ara Sınav Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
9) Radyo Stüdyosu Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
10) Ses Masası Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
11) Mikrofonlar Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
12) Ses Kurgusu-1 Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
13) Ses Kurgusu-2 Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012
14) yayın Otomasyon sistemi Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014 Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Radyo Programcılığı Literatürk Academia/Metin Kasım-2014
Diğer Kaynaklar: Radyoculuk -Aslan Mengüç- Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Yayınları, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 139