MRTV256 Sinema ve Televizyonda Uygulama İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Radyo ve Televizyon ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV256
Ders İsmi: Sinema ve Televizyonda Uygulama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin ses ve görüntü teknolojilerini kullanarak, film üretim sürecindeki becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: • Film yapım ve televizyon stüdyoların isleyişi
• Film yapım ve televizyon programları için proje geliştirme ve uygulama
• Film ve televizyon stüdyosu ekipmanları
• Film ve televizyon yapımları için ön hazırlık, çekim ve çekim sonrası aşamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Film yapım ve televizyon stüdyoların işleyişini yapım sürecini tanımlar
2) Proje geliştirebilir ve tartışır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Film projesi gerçekleştirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Film ekipmanlarını kullanır
2) Film yapımı için ön hazırlık, çekim ve çekim sonrası aşamalarını tanımlar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Dersin tanıtımı, tanışma Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
2) Görsel teknikler: Kamera, video sinyali Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
3) Film Hazırlığı Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
4) Mekan Seçimi Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
5) Hazırlık Çalışmaları-Senaryo Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
6) Hazırlık Çalışmaları-Senaryo Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
7) Hazırlık Çalışmaları Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
8) Sınav Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
9) Film Yapım Süreci Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
10) Film Yapım Süreci Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
11) Film Yapım Süreci Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
12) Film Yapım Süreci Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
13) Sunum Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI
14) Sunum Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01- ES YAYINLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uygulamalı Sinematografi-Paul Wheeler Çevirmen: Selçuk Taylaner Yayın Tarihi 2010-01-01-ES YAYINLARI
Diğer Kaynaklar: Sinematografi: Kuram ve Uygulama-Blain Brown -2014-10-08-HİL YAYINLARI

Dijital Video ile Sinema İlker Canikligil -2007-10-16-PUSULA YAYINCILIK VE İLETİŞİM

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir.
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 144