Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MRTV127 | ||||||||
Ders İsmi: | Senaryo | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, senaryo ile ilgili temel süreçlerin (öykü anlatma, tema, karakter ve dramatik yapının temelleri) aktarılmasının yanısıra, senaryo yazma teknikleri ve kuralları teorik ve pratik olarak uygulanır. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin kısa film senaryosu hazırlamalarını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Senaryo yazım süreci |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012 |
2) | Öykü tasarımı | Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012 |
3) | Adaptasyon Biçimleri | Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012 |
Ders Notları / Kitaplar: | Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri-Syd Field-Alfa Yayıncılık / Sinema -Tiyatro Dizisi İstanbul, 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | ||||
5) Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | ||||
6) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | ||||
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | ||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim bilimi ve kendi alanıyla (radio-TV) ilgili yeterli altyapıya sahiptir. | 4 |
5) | Bireysel olarak ve takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. | 4 |
6) | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 4 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı anlama bilgisine sahiptir. | 2 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 9 | 3 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 155 |