MMRS115 Mimari Teknik Resim Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS115
Ders İsmi: Mimari Teknik Resim I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere iki ve üç boyutlu düşünme ve mimari çizim ve sunum yeteneği kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Teknik çizim araçları, kağıtlar ve yazı teknikleri, serbest elle çizim, genel çizim teknikleri, geometrik çizimler, ölçek ve ölçülendirme ve izdüşüm teknikleri (plan, kesit ve görünüş) dersin konu başlıklarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alanla ilgili her türlü çizim araç-gereçlerini tanıma ve kullanabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari iki boyut ve üç boyut kavrayışına sahip olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Mimari çizim standartlarına bağlı kalarak ilgili diğer kurumlarla doğru iletişimi kurabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Edindiği temel bilgileri geliştirerek yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mimari çizim tekniklerini tanıma ve uygulayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Restorasyon alanına ilişkin proje çizimlerinde bireysel ya da takım içinde görev alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin mimari restorasyon açısından önemi, teknik resim çizimlerinde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması yok
2) Çizim araç gereçleri ile basit çizgi ve teknik yazı uygulamaları Çizim araç gereçleri
3) Çizim araç gereçleri ile basit çizgi ve teknik yazı uygulamaları Çizim araç gereçleri
4) Serbest elle basit çizgi, yazı ve şekil çalışmaları Çizim araç gereçleri
5) Teknik resimde kullanılan çizgi tiplerini tanımak ve basit uygulamalar yapmak Çizim araç gereçleri
6) Çizim araç gereçleri ile temel geometrik şekiller çizmek Çizim araç gereçleri
7) Ara sınav Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri
8) Ölçülendirme; basit şekiller ölçülendirme uygulaması Çizim araç gereçleri
9) Ölçülendirme; mimari planda iç-dış ölçülendirme uygulaması Çizim araç gereçleri
10) Mimari projede yer alan semboller ve tefrişlerin tanıtılması ve basit uygulamalar Çizim araç gereçleri
11) Mimari projede ölçek kavramı ve ölçeklere göre değişen çizim teknikleri Çizim araç gereçleri
12) İzdüşüm tekniği ve yöntemleri ile nokta, doğru, düzlem ve cisim izdüşümleri Çizim araç gereçleri
13) İzdüşüm tekniği ve yöntemleri ile nokta, doğru, düzlem ve cisim izdüşümleri Çizim araç gereçleri
14) İzdüşüm tekniği ve yöntemleri ile üç boyutlu cisim görünüşleri çıkarma Çizim araç gereçleri
15) Final sınavı Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Yayın. 2011
ISBN: 975-8599-31-3
Diğer Kaynaklar: TC MEB MEGEP İnşaat Teknolojisi, Ankara, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 3
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 4
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Uygulama 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 174