Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS117 | ||||||||
Ders İsmi: | Yapı Bilgisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel yapı ve mimarlık kavramlarının tanıtılmasının yanında, temelden çatıya, yapı elemanları, bileşen ve malzemeleri ile taşıyıcı sistemlere ilişkin analitik çözümleme yeteneğinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin konu başlıkları; Genel yapı kavramları, yığma ve karkas yapılar, temel, duvar, döşeme ve çatı sistemleri, genel statik bilgisi, yapının taşıyıcı elemanları, malzeme ve yapı bileşenleri ile yapımı etkileyen dış faktörlerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve programının tanıtımı ve genel yapı ve mimarlık kavramlarına giriş yapılması | yok |
2) | Kerpiç, taş, tuğla, ahşap, demir, beton ve çelik gibi geleneksel ve modern yapı malzemelerinin genel tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
3) | Temel, duvar, döşeme ve çatı sistemlerinin temel yapı elemanları olarak tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
4) | Kapı ve pencere doğramaları ile merdivenler gibi temel yapı bileşenlerinin tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
5) | Yapıda, ısı, nem, su ve ses yalıtım faktörlerinin tanıtımı | Verilen ders notlarının çıktısı |
6) | Yığma ve karkas taşıyıcı yapı sistemlerin genel tanıtımı | Verilen ders notlarının çıktısı |
7) | Ara Sınav | yok |
8) | Temel zeminlerinin ve inceleme yöntemlerinin tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
9) | Malzeme, taşıyıcı özellikleri ve konumlarına göre temellerin sınıflandırılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
10) | Taşıyıcılık, malzeme, konum ve katmanlarına göre duvarların sınıflandırılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
11) | Duvarların taşıyıcılık ve yalıtım görevleri bakımından tanıtımı | Verilen ders notlarının çıktısı |
12) | Döşemelerin taşıyıcılık ve yalıtım görevleri bakımından tanıtımı | Verilen ders notlarının çıktısı |
13) | Konum, malzeme, katman ve yapım sistemlerine göre döşemeler | Verilen ders notlarının çıktısı |
14) | Eğim, malzeme, konum ve katmanlarına göre çatı sistemlerinin tanıtılması | Verilen ders notlarının çıktısı |
15) | Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkçü Ç, Yapım / İlkeler,Malzemeler,Yöntemler,Çözümler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | Çelebi.Rifat M., Yapı Bilgisi, T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi, 2012 Eser, Lami, Yapı Bilgisi Ders Notları Cilt 1-2, Teknik Üniversite Matbaası, 1970 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 4 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 3 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Derse Özgü Staj | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ödevler | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 165 |