MMOT224 Hibrit Uygulama Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar ProgramcılığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMOT224
Ders İsmi: Hibrit Uygulama Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hybrid Uygulama Geliştirme Platformları tanımak.
Native ve Hybrid Uygulamanın Farkları bilmek.
Hybrid Uygulama Geliştirmenin Avantajları ve Dezavantajları bilmek.
Hybrid Yazılımın Özellikleri anlamak.
Mobil Hybrid Uygulama Geliştirme Araçlarını bilmek.
Geliştirme Ortamını Hazırlamak.
Hybrid Uygulama Geliştirmek.
Mobil Hybrid Uygulamalarda Verinin Kullanımını bilmek.
Dersin İçeriği: Hybrid Uygulama Geliştirme Platformları. Native ve Hybrid Uygulamanın Farkları. Hybrid Uygulama Geliştirmenin Avantajları ve Dezavantajları. Hybrid Yazılımın Özellikleri. Mobil Hybrid Uygulama Geliştirme Araçları. Geliştirme Ortamının Hazırlanması. Hybrid Uygulama Geliştirme. Mobil Hybrid Uygulamalarda Verinin Kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hybrid Uygulama Geliştirme Platformlarını tanır.
2) Native ve Hybrid Uygulamanın Farkları bilir.
3) Hybrid Uygulama Geliştirmenin Avantajları ve Dezavantajlarını bilir.
4) Mobil Hybrid Uygulama Geliştirme Araçlarını bilir.
5) Mobil Hybrid Uygulamalarda Verinin Kullanımını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hybrid Yazılımın Özelliklerini anlar.
2) Geliştirme Ortamını Hazırlar.
3) Hybrid Uygulama Geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı Ders Notları
2) Hybrid Uygulama Geliştirme Platformları. Ders Notları
3) Native ve Hybrid Uygulamanın Farkları. Ders Notları
4) Hybrid Uygulama Geliştirmenin Avantajları ve Dezavantajları. Ders Notları
5) Hybrid Yazılımın Özellikleri. Ders Notları
6) Mobil Hybrid Uygulama Geliştirme Araçları. Ders Notları
7) Geliştirme Ortamının Hazırlanması. Ders notları
8) Arasınav Ders Notları
9) Hybrid Uygulama Geliştirme. Ders Notları
10) Hybrid Uygulama Geliştirme. Ders notları
11) Hybrid Uygulama Geliştirme. Ders Notları
12) Mobil Hybrid Uygulamalarda Verinin Kullanımı. Ders notları
13) Mobil Hybrid Uygulamalarda Verinin Kullanımı. Ders Notları
14) Final Proje Sunumları Ders Notları
15) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

8

4

6

7

Program Kazanımları
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular.
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir.
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Proje 1 60 60
Ara Sınavlar 1 40 40
Toplam İş Yükü 145