MMRS130 Rölöve Teknikleri Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS130
Ders İsmi: Rölöve Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, koruma sürecindeki tarihi yapılarda rölöve çizim ve araştırmalarının önemi ve tekniklerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Derste, rölövenin tarihi ve amacının yanı sıra rölövede kullanılan araçlar, basit çizim örneklerinin kuramsal aşamaları ve kroki oluşturma, ölçü alma, fotoğraf çekme, araştırma yapma gibi temel konular açıklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir kültür mirasının korunması ve onarılması sürecinde Rölövenin belgelemenin önemli bir ayağı olduğu bilincinde olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Restorasyon projesi kapsamında, Rölöveyi kuramsal ve pratik olarak uygulayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Rölöve çizimlerini yapılırken, kroki alma, fotoğraf çekme ve ölçü alma uygulamaları arasındaki ilişkileri kavrama
Öğrenme Yetkinliği
1) Rölövede araştırma, ölçme ve masa başı uygulama aşamalarında sorumluluk alabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Gelişen koruma anlayışı ve yeni tekniklere göre Rölöve alanındaki gelişmeleri takip edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rölöve için gerekli bilgi, belge ve araçlara ulaşabilmek için gerekli kurumlarla işbirliği yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği, işlenişi ve yararlanılacak kaynakların tanıtılması ve haftalık programın verilmesi yok
2) Rölövenin anlam ve önemi ile tarihinin anlatılması Verilen ders notu çıktısı
3) Tarihi yapıda Rölöve araştırmaları ve çalışma aşamaları Verilen ders notu çıktısı
4) Rölöve kapsamında, kroki alma, fotoğraf çekme ve ölçmede genel teknikler Verilen ders notu çıktısı
5) Vaziyet planı rölövesi kapsamında plan, kesit ve görünüş krokilerinin çıkarılması Verilen ders notu çıktısı
6) Rölöve çizimleri kapsamında plan krokilerinin çizim teknikleri Verilen ders notu çıktısı
7) Rölöve çizimleri kapsamında kesit krokilerinin çizim teknikleri Verilen ders notu çıktısı
8) Rölöve çizimleri kapsamında görünüş krokilerinin çizim teknikleri Verilen ders notu çıktısı
9) Ara sınav Verilen tüm ders çıktıları
10) Yerleşim planı oluşturmada ölçme teknikleri Verilen ders notu çıktısı
11) Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri Verilen ders notu çıktısı
12) Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri Verilen ders notu çıktısı
13) Rölöve çizimleri kapsamında plan, kesit ve görünüş oluşturmada ölçme teknikleri Verilen ders notu çıktısı
14) Öğrencilerin yıl içi Rölöve çalışmalarının sunumu ve tartışılması öğrencilerin yıl içi çalışmaları
15) Final sınavı Verilmiş tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayın, 2014, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM Yayın, 2014, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 3
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 4
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Uygulama 10 30
Arazi Çalışması 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 1 3
Ödevler 6 18
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 165