Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS132 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Teknik Resim II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Mimari Teknik Resim I dersinin devamı olarak, mimari proje çizim standartları ile ilkelerinin tanıtılması ve çeşitli ölçeklerde örnek uygulamalar yapılması amaçlıdır. |
Dersin İçeriği: | 1/500, 1/200, 1/100, 1/50 ve 1/20 ölçeklerde mimari proje oluşturma prensipleri ve örnek uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders planı ve içeriğinin tanıtılması ve örnek bir mimari projenin incelenmesi | yok |
2) | Farklı perspektiflerde tanımlanmış çok yüzlü basit objelerin farklı izdüşüm düzlemlerine göre çizim uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
3) | Mimari projede plan-kesit-görünüş ilişkisini izdüşüm düzlemlerine göre tanımlama ve basit uygulamalar | Çizim araç gereçleri |
4) | 1/500 ve 1/200 ölçek vaziyet planı tanıtımı ve örnek uygulamalar | Çizim araç gereçleri |
5) | 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
6) | 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
7) | 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri |
9) | Ahşap, kagir, karma ve betonarme strüktür, yapı tipleri örnek projelerinin incelenmesi ve basit uygulamalar | Çizim araç gereçleri |
10) | 1/50 ölçek ahşap yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
11) | 1/50 ölçek kagir yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
12) | 1/50 ölçek betonarme yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
13) | 1/20 ölçek sistem detayı uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
14) | 1/20 ölçekli sistem detayı uygulamaları | Çizim araç gereçleri |
15) | Final sınavı | Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Yayın. 2011 ISBN: 975-8599-31-3 |
Diğer Kaynaklar: | TC MEB MEGEP İnşaat Teknolojisi, Ankara, 2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 5 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 5 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 171 |