MMRS132 Mimari Teknik Resim IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS132
Ders İsmi: Mimari Teknik Resim II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Mimari Teknik Resim I dersinin devamı olarak, mimari proje çizim standartları ile ilkelerinin tanıtılması ve çeşitli ölçeklerde örnek uygulamalar yapılması amaçlıdır.
Dersin İçeriği: 1/500, 1/200, 1/100, 1/50 ve 1/20 ölçeklerde mimari proje oluşturma prensipleri ve örnek uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Üç boyutlu evreni iki boyutlu farklı düzlemlerde tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı ölçeklerde mimari projelerin oluşum ilkeleri hakkında fikir sahibi olma ve yorum yapabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Mimari çizim standartlarındaki gelişme ve değişimleri takip etme ve yorumlama
Öğrenme Yetkinliği
1) Edindiği temel bilgileri geliştirerek yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yapım sistemleri ve malzemeleri ile mimari projelerdeki ifadeleri arasındaki ilişkiyi kavrama
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yapı ve Restorasyon alanına ilişkin proje çizimlerinde bireysel ya da takım içinde görev alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders planı ve içeriğinin tanıtılması ve örnek bir mimari projenin incelenmesi yok
2) Farklı perspektiflerde tanımlanmış çok yüzlü basit objelerin farklı izdüşüm düzlemlerine göre çizim uygulamaları Çizim araç gereçleri
3) Mimari projede plan-kesit-görünüş ilişkisini izdüşüm düzlemlerine göre tanımlama ve basit uygulamalar Çizim araç gereçleri
4) 1/500 ve 1/200 ölçek vaziyet planı tanıtımı ve örnek uygulamalar Çizim araç gereçleri
5) 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
6) 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
7) 1/100 ölçek plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
8) Ara Sınav Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri
9) Ahşap, kagir, karma ve betonarme strüktür, yapı tipleri örnek projelerinin incelenmesi ve basit uygulamalar Çizim araç gereçleri
10) 1/50 ölçek ahşap yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
11) 1/50 ölçek kagir yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
12) 1/50 ölçek betonarme yapı plan-kesit-görünüş uygulamaları Çizim araç gereçleri
13) 1/20 ölçek sistem detayı uygulamaları Çizim araç gereçleri
14) 1/20 ölçekli sistem detayı uygulamaları Çizim araç gereçleri
15) Final sınavı Verilen tüm ders notları ve çizim araç gereçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl. Mimarlıkta Teknik Resim. Yapı Yayın. 2011
ISBN: 975-8599-31-3
Diğer Kaynaklar: TC MEB MEGEP İnşaat Teknolojisi, Ankara, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 3
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 5
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 5
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 171