MMRS224 Mimarlığın Tarihsel Gelişimi IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS224
Ders İsmi: Mimarlığın Tarihsel Gelişimi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Avrupa etkisindeki son dönem Osmanlı mimarisi ile genç Cumhuriyet modernizmine tepki olarak gelişen ulusal akımlar ve bunların Avrupa mimarlık tarihi ile Barok dönemden itibaren ilişkilerinin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği: 16.yy'dan itibaren gelişen mimari akımlar ve bunların Avrupa-Osmanlı-Cumhuriyet ve günümüz etkileşimleri; Barok, Rokoko, Ampir üslupları, Neoklasizm, Endüstrileşme, Art-nouveao, 1. Ulusal mimari, Cumhuriyet mimarisi, 2. Ulusal mimari, Modern mimarlık ve Çağdaş mimarlık akımları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimari üslup ve değişimleri tarihsel, coğrafi, kültürel ve sosyo-ekonomik bağlamları içinde yorumlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 16.yy'dan günümüze Avrupa ve Anadolu mimarlık tarihine konu olmuş başlıca yapıları tanımlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tarihsel araştırmalarda başvurulabilecek tüm kurum, kütüphane, enstitü, üniversite gibi kaynaklarla iletişim kurabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Kültür varlığının tarihsel tanımını tüm bağlamları ile öğrenme bilincinde olma
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kültür varlıklarının korunmasında tarihi belge değeri taşıyan unsurları tanımlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Belgeleme amaçlı tarihsel araştırmalarda sorumluluk alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Avrupa mimarisinde Barok, Rokoko, Ampir dönemi yok
2) Avrupa mimarisinde Neoklasik dönem Verilen ders notları
3) 19. yy Avrupa mimarisinde sanayileşme etkisi Verilen ders notları
4) Avrupa Mimarisinde Art-nouveau dönemi Verilen ders notları
5) 20.yy Avrupa Mimarisi Verilen ders notları
6) Geç 20.yy Avrupa modernizmi Verilen ders notları
7) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
8) Osmanlı mimarisinde Avrupa etkisi Verilen ders notları
9) Osmanlı mimarisinde Avrupa etkisi Verilen ders notları
10) Birinci "ulusal mimari" dönemi Verilen ders notları
11) Cumhuriyet dönemi modernizmi Verilen ders notları
12) İkinci "ulusal mimari" dönemi Verilen ders notları
13) 1950 sonrası modern mimarlığı Verilen ders notları
14) Çağdaş mimarlık Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lealand M. Roth. Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi. 2006.
Kuban, Doğan, 2007, Osmanlı Mimarisi, YEM Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: Kuran, Abdullah, Selçuklulardan Cumhuriyete Türkiye’de Mimarlık, İş Bankası Yayınları, 2012.
Aslanapa, Oktay, Osmanlı Devri Mimarisi, Remzi Yayınevi. 2000

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Seminer
Teknik gezi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 138