Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS225 | ||||||||
Ders İsmi: | Rölöve Teknikleri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciler tarafından seçilen restorasyon gerektiren geleneksel ahşap ya da kagir bir yapıda, Rölöve araştırma, rapor ve projelendirme süreçlerini yürütebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Seçilen tarihi yapıya ilişkin ön araştırmaların yapılması, fotoğrafla mevcut durum belgelemesinin yapılması, krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması, 1/200 ölçekte vaziyet planı ve 1/50 ölçekte plan-kesit-görünüş Rölöve projelerinin hazırlanması, detay rölövelerinin çıkartılması, Rölöve raporu ve fotoğraf albümünün oluşturulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işlenişi ve haftalık programın verilmesi, Rölöve çalışmaları yürütülmek üzere seçilmesi gereken geleneksel yapı hakkında bilgilendirme | yok |
2) | Örnek bir tarihi yapının Rölöve çalışmaları kapsamında, ön araştırma ve belgeleme çalışmalarının incelenmesi ve öğrenciler tarafından seçilen yapıların değerlendirilmesi | Verilen ders notları |
3) | Örnek bir tarihi yapı Rölöve projesinin incelenmesi ve öğrenciler tarafından seçilen yapılara ilişkin ön araştırmaların değerlendirilmesi | Verilen ders notları |
4) | Kamu kurumları ile kütüphanelerden edinilen bilgi ve belgeler ile yapının konumunu ve tanımını içeren Rölöve raporu sunumları ve değerlendirilmesi | Verilen ders notları |
5) | Rölövede saha çalışmalarının başlaması; yerinde ön incelemelerin, fotoğraf çekimlerinin ve kroki çizimlerinin yapılması | Saha çalışmasında gerekli ölçüm aletleri ve çizim araç gereçleri |
6) | Kroki çizimlerinin değerlendirilmesi ve fotoğraf albümü için hazırlık çalışmalarının yapılması | Kroki çizimleri ve fotoğraflar |
7) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
8) | Yapı yerinde yerleşim ölçülerinin alınması | Vaziyet planı krokileri ile ölçüm ve çizim aletleri |
9) | 1/200 ölçekli vaziyet planı çalışmaları | Vaziyet planı ölçümleri |
10) | Yapıda plan-kesit-görünüş ve detay ölçülerinin alınması | Plan-kesit-görünüş ve detay krokileri ile ölçüm ve çizim aletleri |
11) | 1/50 ölçekli plan rölövelerinin çizilmesi | Plan ölçümleri |
12) | 1/50 ölçekli kesit rölövelerinin çizilmesi | Kesit ölçümleri |
13) | 1/50 ölçekli görünüş rölövelerinin çizilmesi | Görünüş ölçümleri |
14) | 1/10 ölçekli kapı veya pencere detay rölövesinin çizilmesi | Kapı veya pencere detay ölçümleri |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları ve tamamlanmış Rölöve projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Uluengin, B., Rölöve, YEM Yayın, 2014, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. YEM Yayın, 2014, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 3 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 4 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ödevler | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 180 |