MMRS226 Restorasyon ve Koruma İlkeleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS226
Ders İsmi: Restorasyon ve Koruma İlkeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Restorasyon ve Koruma alanına ilişkin evrensel ilkelerin ve tarihsel bilincin kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, Koruma ve Restorasyon kavram ve ölçütleri, ilgili yerel mevzuat, Uluslararası tüzük ve bildirgeler, tek yapı, kent ve bölgesel ölçekte belirlenen ilkeler, kültür varlıklarının tanımlanması, sınıflandırılması, kültürel mirasın korunması ve korumanın temel sorunları, konuları ele alınır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anıtsal ve çevresel değerli yapılar ile sit alanlarında koruma konularında fikir sahibi olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma prensiplerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kültürel ve doğal mirasın korunması konusunda mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olma
Öğrenme Yetkinliği
1) Tek yapı koruma ve tarihi çevre arasındaki ilişkileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tarihi anıtların ve yapıların belgelenmesi ile restorasyon uygulamaları için gerekli temel teknikler hakkında yorum yapabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tarihi yapının çevre koşulları ve insanla olan ilişkilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği, işlenişi ve haftalık programın verilmesi ve genel koruma kavramlarına giriş Yok
2) Korunması gerekli kültürel ve doğal varlıkların tanımlanması ve sınıflandırmaları Verilen ders notları
3) Korunması gerekli taşınmaz kültür varlıkları ve koruma ölçütleri Verilen ders notları
4) Taşınmaz kültür varlıklarının değerlendirilmesi ve müdahale biçimleri Verilen ders notları
5) Tarihsel süreçte koruma düşüncesinin gelişimi Verilen ders notları
6) Tarihsel süreçte koruma politikalarının gelişimi Verilen ders notları
7) Tarihsel süreçte Türkiye'de koruma ve planlama Verilen ders notları
8) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
9) Kültür ve doğa varlıklarının bozulmasına neden olan iç etkenler Verilen ders notları
10) Kültür ve doğa varlıklarının bozulmasına neden olan dış etkenler Verilen ders notları
11) Koruma öncesi yapılacak işlemler ve koruma süreci Verilen ders notları
12) Korumada yeni dinamikler; modern mimari miras ve endüstri mirası Verilen ders notları
13) Tarihi kent dokusunda yeni yapı sorunu Verilen ders notları
14) Dünya Miras Listesi ve Türkiye Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınevi, 2014, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. YEM Yayınevi, 2000, İstanbul,
AÖF, Restorasyon ve Koruma İlkeleri, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 5
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 5
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 5
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 7 21
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 150