Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS226 | ||||||||
Ders İsmi: | Restorasyon ve Koruma İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Restorasyon ve Koruma alanına ilişkin evrensel ilkelerin ve tarihsel bilincin kazandırılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, Koruma ve Restorasyon kavram ve ölçütleri, ilgili yerel mevzuat, Uluslararası tüzük ve bildirgeler, tek yapı, kent ve bölgesel ölçekte belirlenen ilkeler, kültür varlıklarının tanımlanması, sınıflandırılması, kültürel mirasın korunması ve korumanın temel sorunları, konuları ele alınır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği, işlenişi ve haftalık programın verilmesi ve genel koruma kavramlarına giriş | Yok |
2) | Korunması gerekli kültürel ve doğal varlıkların tanımlanması ve sınıflandırmaları | Verilen ders notları |
3) | Korunması gerekli taşınmaz kültür varlıkları ve koruma ölçütleri | Verilen ders notları |
4) | Taşınmaz kültür varlıklarının değerlendirilmesi ve müdahale biçimleri | Verilen ders notları |
5) | Tarihsel süreçte koruma düşüncesinin gelişimi | Verilen ders notları |
6) | Tarihsel süreçte koruma politikalarının gelişimi | Verilen ders notları |
7) | Tarihsel süreçte Türkiye'de koruma ve planlama | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
9) | Kültür ve doğa varlıklarının bozulmasına neden olan iç etkenler | Verilen ders notları |
10) | Kültür ve doğa varlıklarının bozulmasına neden olan dış etkenler | Verilen ders notları |
11) | Koruma öncesi yapılacak işlemler ve koruma süreci | Verilen ders notları |
12) | Korumada yeni dinamikler; modern mimari miras ve endüstri mirası | Verilen ders notları |
13) | Tarihi kent dokusunda yeni yapı sorunu | Verilen ders notları |
14) | Dünya Miras Listesi ve Türkiye | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınevi, 2014, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Kuban, D. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. YEM Yayınevi, 2000, İstanbul, AÖF, Restorasyon ve Koruma İlkeleri, 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 5 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 5 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 5 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 3 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 7 | 21 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |