MMRS229 Bilgisayar Destekli Çizim IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS229
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Çizim II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayarda çizim programının ileri düzey komutları tanıtılarak, öğrencilerin standartlara uygun 2 ve 3 boyutlu mimari proje çizim çalışmaları yapmaları amaçlanır.
Dersin İçeriği: Attribute özellikli bloklar, annotations, plotting, layout ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar destekli çizim (AutoCAD ) programında hızlandırıcı ileri düzey komutlarını kavrama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilgisayarda iki ve üç boyutlu çizim prensiplerini Restorasyon projelerinde uygulayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bilgisayarda çizim programının farklı kullanıcıları ile web üzerinden veya yüz yüze iletişime geçerek geliştirici bilgi paylaşımında bulunabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Edindiği ileri düzey bilgisayarda çizim ilkelerine dayanarak programın ileri sürümleri ya da benzer tabanlı programları (Revit, 3Dmax vb.) öğrenebilmede özgüveni olma
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rölöve, Restitüsyon, Restorasyon projelerinin bilgisayar ortamında oluşturulmasına yönelik ileri düzey becerilere sahip olma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Restorasyon alanına ilişkin bilgisayarda proje çizimlerinde bireysel ya da takım içinde görev alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, amaç ve kapsam bilgileri, AutoCad 2D temel çizim, görüntüleme ve dönüştürme araçlarının hatırlanması yok
2) Autocad'de ileri düzey komutların ve araçların anlatımı ve uygulaması Verilen ders notları
3) Attribute özellikli blok oluşturma ve blok özelliklerinin Excel tablosuna aktarılması Verilen ders notları
4) Annotations; metin ve ölçülendirme düzenleme Verilen ders notları
5) Özelleştirilmiş araçlar; Ekran ipuçlarını kullanarak çizimi sorgulamak (Distance, Quick Properties, Quick Calculature) Verilen ders notları
6) Plotting (Baskı Alma) ve Layout işlemleri; Quick Plot,Pen Table, Line Weights, Layout (Kağıt Boyutu, Title Blok, Viewportlar), Layout'u düzenlemek ve yeniden kullanmak
7) Plotting ve Annotation işlemleri; Annotative özelliği ile metinleri ve ölçülendirmeyi otomatik boyutlandırma, atanmış ölçüyü değiştirme Verilen ders notları
8) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
9) 3D Modellemeye giriş; 3D Modelleme Ekran Özellikleri, 3D Views, ViewCube, SteeringWheels, Orbit, Navigasyon Bar
10) Üç boyutlu nesneler oluşturma; Box, Wedge, Cone, Sphere, Cylinder, Torus, Pyramid, Polysolid Verilen ders notları
11) Katı Modelleme işlemleri; Extrude, Sweep, Revolve, Loft, Thicken Surface Verilen ders notları
12) Boolean işlemleri; Union, Subtract, Intersection, Interference Checking, Slice Verilen ders notları
13) Basit bir mimari yapının 3 boyutlu modellemesi Verilen ders notları
14) Görselleştirme; malzeme, ışık ve kamera kontrolü Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 4 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 144