Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS229 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Çizim II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARZU KURUN Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayarda çizim programının ileri düzey komutları tanıtılarak, öğrencilerin standartlara uygun 2 ve 3 boyutlu mimari proje çizim çalışmaları yapmaları amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Attribute özellikli bloklar, annotations, plotting, layout ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, amaç ve kapsam bilgileri, AutoCad 2D temel çizim, görüntüleme ve dönüştürme araçlarının hatırlanması | yok |
2) | Autocad'de ileri düzey komutların ve araçların anlatımı ve uygulaması | Verilen ders notları |
3) | Attribute özellikli blok oluşturma ve blok özelliklerinin Excel tablosuna aktarılması | Verilen ders notları |
4) | Annotations; metin ve ölçülendirme düzenleme | Verilen ders notları |
5) | Özelleştirilmiş araçlar; Ekran ipuçlarını kullanarak çizimi sorgulamak (Distance, Quick Properties, Quick Calculature) | Verilen ders notları |
6) | Plotting (Baskı Alma) ve Layout işlemleri; Quick Plot,Pen Table, Line Weights, Layout (Kağıt Boyutu, Title Blok, Viewportlar), Layout'u düzenlemek ve yeniden kullanmak | |
7) | Plotting ve Annotation işlemleri; Annotative özelliği ile metinleri ve ölçülendirmeyi otomatik boyutlandırma, atanmış ölçüyü değiştirme | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
9) | 3D Modellemeye giriş; 3D Modelleme Ekran Özellikleri, 3D Views, ViewCube, SteeringWheels, Orbit, Navigasyon Bar | |
10) | Üç boyutlu nesneler oluşturma; Box, Wedge, Cone, Sphere, Cylinder, Torus, Pyramid, Polysolid | Verilen ders notları |
11) | Katı Modelleme işlemleri; Extrude, Sweep, Revolve, Loft, Thicken Surface | Verilen ders notları |
12) | Boolean işlemleri; Union, Subtract, Intersection, Interference Checking, Slice | Verilen ders notları |
13) | Basit bir mimari yapının 3 boyutlu modellemesi | Verilen ders notları |
14) | Görselleştirme; malzeme, ışık ve kamera kontrolü | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisi tarafından hazırlanan ders notları ve sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 144 |