Dersin Amacı: |
Bu derste, öğrencilerin Koruma ve Restorasyon alanında faaliyet gösteren, sivil, kamu ya da özel ulusal kurumları tanıması, kurumların mevcut ve geçmiş uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması, bu kurumların girişimlerine yönelik yasal mevzuatı bilmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanında çeşitli workshoplar ile sektörün ihtiyacı olan hizmetlere yönelik uygulamalı çalışmalar yapılması da dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği: |
Korumada faal olan yerel ve idari aktörler (Kudeb, Koruma Bölge Kurulu vb.) ile kamu aktörleri (Vakıflar GM., Milli Saraylar GM. vb.), çeşitli STK aktörleri (Çekül Vakfı, Taç Vakfı vb.) ve kimi özel aktörlerin (mimarlar, koruma uzmanları, akademisyenler) tanıtılmasına yönelik seminerler ve Kalem-işi, taş ve ahşap restorasyonlarına ilişkin workshoplar bu dersin içerikleri arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği ve programına ilişkin tanıtım ve Kültür Varlıklarının Korunması alanında aktif olan kamu ve özel kurum ve kişilerin tanıtımı |
yok |
2) |
Koruma alanında yerel idare aktörlerinin tanıtımı; KUDEB örneği |
yok |
3) |
Koruma alanında merkezi idare aktörlerinin tanıtımı; Koruma Bölge Kurulu örneği |
yok |
4) |
Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; Vakıflar Genel Müdürlüğü |
yok |
5) |
Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı |
yok |
6) |
Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; İstanbul Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü |
yok |
7) |
Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; İstanbul Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı |
yok |
8) |
Ara Sınav |
Tüm seminer notları |
9) |
Koruma alanında etkin STK aktörlerinin tanıtımı; ÇEKÜL Vakfı |
yok |
10) |
Koruma alanında etkin STK aktörlerinin tanıtımı; TAÇ Vakfı |
yok |
11) |
Koruma alanında etki özel bir kişi (mimar, koruma uzmanı, akademisyen vb.) ya da firmanın tanıtımı |
yok |
12) |
Kalem işi atölye çalışması |
yok |
13) |
Taş restorasyonu atölye çalışması |
yok |
14) |
Ahşap restorasyonu atölye çalışması |
yok |
15) |
Final Sınavı |
Tüm seminer ve atölye notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. |
|
2) |
Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme |
|
3) |
Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. |
|
4) |
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. |
|
5) |
Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. |
|
6) |
Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
|