MMRS230 Restorasyonda Sektörel Uygulamalarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS230
Ders İsmi: Restorasyonda Sektörel Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin Koruma ve Restorasyon alanında faaliyet gösteren, sivil, kamu ya da özel ulusal kurumları tanıması, kurumların mevcut ve geçmiş uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması, bu kurumların girişimlerine yönelik yasal mevzuatı bilmesi amaçlanmaktadır. Bunun yanında çeşitli workshoplar ile sektörün ihtiyacı olan hizmetlere yönelik uygulamalı çalışmalar yapılması da dersin amaçları arasındadır.
Dersin İçeriği: Korumada faal olan yerel ve idari aktörler (Kudeb, Koruma Bölge Kurulu vb.) ile kamu aktörleri (Vakıflar GM., Milli Saraylar GM. vb.), çeşitli STK aktörleri (Çekül Vakfı, Taç Vakfı vb.) ve kimi özel aktörlerin (mimarlar, koruma uzmanları, akademisyenler) tanıtılmasına yönelik seminerler ve Kalem-işi, taş ve ahşap restorasyonlarına ilişkin workshoplar bu dersin içerikleri arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Koruma ve Restorasyon alanına ilişkin tüm kamu veya özel kurumları ve işleyişlerini kavrama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel düzeyde Restorasyon sektörünün herhangi bir süreçteki ihtiyacına karşılık verebilir düzeyde olma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alana ilişkin hizmet veren sektörün tüm paydaşlarını tanıma ve görüş alışverişi yapabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alana ilişkin sektörel gelişmeleri takip edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Restorasyon uygulamalarına kadar, gelişen tüm süreçler ve sorumlu kurum, kişi, mevzuat vb. konular hakkında bilgi sahibi olma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alana ilişkin herhangi bir kamu veya özel kurumda görev alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği ve programına ilişkin tanıtım ve Kültür Varlıklarının Korunması alanında aktif olan kamu ve özel kurum ve kişilerin tanıtımı yok
2) Koruma alanında yerel idare aktörlerinin tanıtımı; KUDEB örneği yok
3) Koruma alanında merkezi idare aktörlerinin tanıtımı; Koruma Bölge Kurulu örneği yok
4) Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; Vakıflar Genel Müdürlüğü yok
5) Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; Milli Saraylar İdaresi Başkanlığı yok
6) Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; İstanbul Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü yok
7) Koruma alanında çeşitli kamu aktörlerinin tanıtımı; İstanbul Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuvarı yok
8) Ara Sınav Tüm seminer notları
9) Koruma alanında etkin STK aktörlerinin tanıtımı; ÇEKÜL Vakfı yok
10) Koruma alanında etkin STK aktörlerinin tanıtımı; TAÇ Vakfı yok
11) Koruma alanında etki özel bir kişi (mimar, koruma uzmanı, akademisyen vb.) ya da firmanın tanıtımı yok
12) Kalem işi atölye çalışması yok
13) Taş restorasyonu atölye çalışması yok
14) Ahşap restorasyonu atölye çalışması yok
15) Final Sınavı Tüm seminer ve atölye notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 14 42
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 138