CGL111 Öğretim İlke ve Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL111
Ders İsmi: Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciyi; okul öncesi eğitim neden gereklidir, bu eğitimi verecek kişi neden özel bir eğitimden geçmelidir, bu eğitimi verirken kullanacağı yöntemler nelerdir gibi sorulara cevap verirken, diğer yandan da sağlıklı ve kalıcı bilgiye ulaşma nasıl olur, olumlu eğitim atmosferi nasıl oluşturulur konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği: • Eğitim sürecinde önemli bir yeri olan öğretim tekniklerini tanımlar.
• Çeşitli öğrenme kuramları ve öğrenme stillerini değerlendirir.
• Sınıf denetimi, etkili iletişim ve okul olgunluğu konularında bilgi verir.
• Çocukluk evresinde kazanılan çeşitli becerilerle öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi belirler.
• Okul öncesinde çocuğun öz saygı ve öz güven düzeylerinin desteklenmesi konularında bilgi verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel bir bakış
2) • Okul öncesi eğitimi neden gerekli olduğunu açıklayabilir • Okul öncesi dönemi çocuğunun gelişim alanlarını tartışabilir • Okul öncesi dönemde yaş dönemlerinin özelliklerini analiz edebilir
3) • Öğrenme kuramlarını açıklar • Tam öğrenme modelinin olumlu ve olumsuz yönlerini eleştirebilir. • Çoklu zeka kuramını tanımlar • Proje tabanlı öğrenme sistemini uygular.
4) • Öğrenme stillerinin tanımını yapabilir • Görsel öğrenmeyi açıklayabilir • İşitsel öğrenm, kinestetik öğrenme ve duyuşsal öğrenmeyi karşılaştırabilir.
5) • Okul öncesi programının inceleyip tartışabilir • Okul öncesi programda, çocuğun takibi ve değerlendirilmesi konularını açımlayabilir. • Okulöncesi programına aile katılımının önemini analiz edebilir.
6) • Etkili iletişim konusunda uygulamalar yapabilir. • Etkin dinleme onuşunu açıklayabilir • İletişim türleri bilir ve birbirinden ayırt edebilir
7) • Okul öncesinde sınıf yönetimi konusunda uygulamalar yapabilir. • Sınıfın fiziksel ortamı, düzeni ve sınıf içinde koyulması gereken kurallar konusunda tartışabilir. • Sınıf yönetim modellerini tanımlar
8) • Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi
9) • Sınıf yönetimi ve okul öncesi dönemde problem davranışlarla nasıl başa çıkılabileceği konusunda bilgiler aktarabilir. • Sınıf içi düzen bozucu davranış gösteren öğrencilerle yönelik istemeyen davranışı önleme ve düzenleme programı hazırlayabilir • Hazırlanan tüm bu programları uygulayabilir.
10) • Çocukların otokontrol gelişimi konusunda bilgi aktarabilir • Disiplinin amacı, otokontrol geliştirmenin neden önemli olduğunu özetler • Çocuklarda otokontrol geliştirmek için uygulamalar yapabilir.
11) • Etkili disiplini engelleyecek 10 yol üzerine tartışabilir • Krizin oluşmasını önlemek için yapılması gerekenleri özetleyebilir. • Disiplini engelleyen faktörleri açıklayabilir.
12) • Çocuklarda öz saygı ve özgüven geliştirme üzerine uygulama yapabilir • Sorumluluk eğitiminin temel özelliklerini özetleyebilir.
13) • Okul olgunluğu sürecini analiz edebilir • İlköğretime geçerken çocuklarda kazanılması gereken davranış ve beceriler konusunda bilgiler aktarabilir. • Hazır bulunuşluk ve okul olgunluğu konularını özetleyebilir
14) • Çocuk gelişiminde ailenin önemini tartışabilir • Okul öncesi programlara ailenin katılımını sağlayan uygulamalar yapabilir • Ailenin eğitime katılımı için yapılabilecek uygulamaları analiz edebilir.
15) • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler
©2010 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2010
ISBN- 9786054282135
Diğer Kaynaklar: Okul Öncesi Dönemde Sosyal Beceriler
©2010 | PegemYayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2010
ISBN- 9786054282135

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Arazi Çalışması 15 1 15
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120