MTUR101 Ön Büro ve Otomasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Turizm ve Otel İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTUR101
Ders İsmi: Ön Büro ve Otomasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLDEREN ARCA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Otelde konaklayacak misafir döngüsü ancak olumlu bir müşteri deneyiminin temelidir. Bu ders, konaklama işletmelerinde ön büroda çalışmak isteyen öğrencileri müşteri ilişkileri ve profesyonel müşteri hizmetleri yönünden bu göreve hazırlamak ve Ön Büroda kullanılan Bilgisayar sistemini öğretmektir.
Dersin İçeriği: • Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı ve Özellikleri,Önbüronun Konaklama İşletmelerinde Yeri ve önemi, önbüro çalışanlarının görevleri
• Organizasyon Şeması ve Bölümleri
• Önbüroda Çalışma Saatleri, C/in- C/out sırasındaki işlemler
• Rezervasyon Geliş Şekilleri, Rezervasyonun Kabulü Oda Ayırma Koşulları ve sistem kullanımı,Otel İşletmelerinde Oda Türleri ve özellikleri, Oda Fiyat Türleri Rezervasyon Takip Şekilleri,
• Önbüro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması. Diğer Departmanlarla İletişimin Önemi,Satış Pazarlama Departmanı İle İletişim.
• Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı ,Önbüro Departmanı ile Muhasebe Departmanı İletişim
• Koordinasyonu Sağlayan Raporlar,Koordinasyonu sağlayan Formlar
• Genel Konuk Tipleri,Önbüroda Konuklarla iletişim.Önbüroda Konuk Şikayetleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ön Büro’nun Organizasyon yapısındaki yerini ve Ön Büro çalışanlarının görevlerini öğrenir.
2) Misafirlerin Otele girişlerindeki ve çıkışlarındaki işlemleri öğrenir. Rezervasyon takibinin nasıl yapılacağını bilir. Otellerdeki oda tiplerini, öğrenir. Uluslar arası terminolojisini ve Opera Sisteminin nasıl kullanılacağını öğrenir.
3) Önbüro departmanı ile diğer departmanlar arası iletişimin özelliklerini bilir.
4) Konuk Kavramını bilir. Genel Konuk tiplerini tanımlayabilir. Konuk şikayetlerinin yoğunlaştığı konuları açıklayabilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) *Otel işletmelerinde Organizasyon yapısı ve Özellikleri *Ön büronun konaklama işletmelerindeki yeri *Ön büronun konaklama işletmelerindeki önemi * Kaynak Kitap
2) *önbüro departmanının görevleri *Organizasyon şeması ve bölümleri Kaynak Kitap
3) Ön Büro Personeli.Ön büroda Çalışma Saatleri. C/in sırasındaki işlemler. C/out Sırasındaki işlemler. Opera sisteminin tanıtımı Kaynak Kitap-Opera Sistemi
4) Rezervasyon Geliş Şekilleri.Rezervasyonun Kabulü. Opera Sistemindeki Girişler Kaynak Kitap
5) Oda Ayırma Koşulları.Otel İşletmelerinde Oda Türleri, Otel İşletmelerinde Oda özellikleri. Opera Sistemindeki girişleri Kaynak Kitap-Opera Sistemi
5) Oda Fiyat Türleri Rezervasyon Takip Şekilleri,Ön büro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması. Opera Sistemi Kullanımı Kaynak Kitap-Opera Sistemi
6) Ön büroda Diğer Departmanlarla İletişimin Önemi.Görevliler ile ilişkiler. Davranış şekilleri, olumsuz ve olumlu örnekleri Kaynak Kitap
7) ARA SINAV
8) Ön Büro Departmanının Satış Pazarlama Departmanı İle İletişiminin açıklanması Kaynak Kitap
9) • Önbüro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması Kaynak Kitap
10) • Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı iletişim • Önbüro Departmanı ile Muhasebe Departmanı İletişim • Koordinasyonu Sağlayan Raporlar • Koordinasyonu sağlayan Formlar Kaynak Kitap
11) *Genel konuk tipleri *Ön büroda konuklarla iletişim. Kaynak Kitap
12) *Ön büroda konuk şikayetleri Kaynak Kitap
13) Opera Sisteminde Ön Büro ile ilgili çalışmalar Kaynak Kitap
14) Opera Sisteminde Ön Büro ile ilgili çalışmalar Kaynak Kitap
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynak Kitaplar
Diğer Kaynaklar: Resource Books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler 5
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler 1
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 20 3 60
Ödevler 28 2 56
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 0 1 0
Toplam İş Yükü 172