Dersin Amacı: |
Otelde konaklayacak misafir döngüsü ancak olumlu bir müşteri deneyiminin temelidir. Bu ders, konaklama işletmelerinde ön büroda çalışmak isteyen öğrencileri müşteri ilişkileri ve profesyonel müşteri hizmetleri yönünden bu göreve hazırlamak ve Ön Büroda kullanılan Bilgisayar sistemini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
• Otel İşletmelerinde Organizasyon Yapısı ve Özellikleri,Önbüronun Konaklama İşletmelerinde Yeri ve önemi, önbüro çalışanlarının görevleri
• Organizasyon Şeması ve Bölümleri
• Önbüroda Çalışma Saatleri, C/in- C/out sırasındaki işlemler
• Rezervasyon Geliş Şekilleri, Rezervasyonun Kabulü Oda Ayırma Koşulları ve sistem kullanımı,Otel İşletmelerinde Oda Türleri ve özellikleri, Oda Fiyat Türleri Rezervasyon Takip Şekilleri,
• Önbüro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması. Diğer Departmanlarla İletişimin Önemi,Satış Pazarlama Departmanı İle İletişim.
• Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı ,Önbüro Departmanı ile Muhasebe Departmanı İletişim
• Koordinasyonu Sağlayan Raporlar,Koordinasyonu sağlayan Formlar
• Genel Konuk Tipleri,Önbüroda Konuklarla iletişim.Önbüroda Konuk Şikayetleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
*Otel işletmelerinde Organizasyon yapısı ve Özellikleri *Ön büronun konaklama işletmelerindeki yeri *Ön büronun konaklama işletmelerindeki önemi *
|
Kaynak Kitap |
2) |
*önbüro departmanının görevleri *Organizasyon şeması ve bölümleri
|
Kaynak Kitap |
3) |
Ön Büro Personeli.Ön büroda Çalışma Saatleri. C/in sırasındaki işlemler. C/out Sırasındaki işlemler. Opera sisteminin tanıtımı |
Kaynak Kitap-Opera Sistemi |
4) |
Rezervasyon Geliş Şekilleri.Rezervasyonun Kabulü. Opera Sistemindeki Girişler |
Kaynak Kitap |
5) |
Oda Ayırma Koşulları.Otel İşletmelerinde Oda Türleri, Otel İşletmelerinde Oda özellikleri. Opera Sistemindeki girişleri |
Kaynak Kitap-Opera Sistemi |
5) |
Oda Fiyat Türleri Rezervasyon Takip Şekilleri,Ön büro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması. Opera Sistemi Kullanımı |
Kaynak Kitap-Opera Sistemi |
6) |
Ön büroda Diğer Departmanlarla İletişimin Önemi.Görevliler ile ilişkiler. Davranış şekilleri, olumsuz ve olumlu örnekleri |
Kaynak Kitap |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Ön Büro Departmanının Satış Pazarlama Departmanı İle İletişiminin açıklanması |
Kaynak Kitap |
9) |
• Önbüro işlemlerinde sık kullanılan İngilizce terminolojinin açıklanması |
Kaynak Kitap |
10) |
• Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı iletişim
• Önbüro Departmanı ile Muhasebe Departmanı İletişim
• Koordinasyonu Sağlayan Raporlar
• Koordinasyonu sağlayan Formlar
|
Kaynak Kitap |
11) |
*Genel konuk tipleri *Ön büroda konuklarla iletişim.
|
Kaynak Kitap |
12) |
*Ön büroda konuk şikayetleri |
Kaynak Kitap |
13) |
Opera Sisteminde Ön Büro ile ilgili çalışmalar |
Kaynak Kitap |
14) |
Opera Sisteminde Ön Büro ile ilgili çalışmalar |
Kaynak Kitap |
15) |
Final Sınavı |
|