MTUR206 Turizmde Pazarlama Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Turizm ve Otel İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTUR206
Ders İsmi: Turizmde Pazarlama Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÜLDEREN ARCA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EMRE TUNÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öncelikli amacı; turizm sektörü açısından dünyada ve Türkiye'de olan yeniliklerin farkındalığını yaratmak ve tüm turizm fonksiyonunu oluşturan organizasyon, kurum ve kuruluşlarla ilgili yenilikleri ve gelişmeleri yakından takip edilmesinin önemini vurgulamaktır
Dersin İçeriği: • Turizm Pazarlamasına Giriş,
• Turizm Pazarlamasının Gerekliliği
• Turizm Pazarlamasının Özellikleri
• Turizm Pazarlamasının Hedefleri
• Turizm Pazarlamasının Fonksiyonları
• HizmetPazarlamasıTurizmİşletmelerindeOrtayaÇıkanPazarlamaSorunları
• Sorunların çözüm Yöntemleri Turizm İşletmelerinde Ortaya Çıkan Pazarlama
Sorunları
• Sorunların çözüm Yöntemleri
• Türkiye Pazarının Özellikleri
• Turizm işletmelerinde Pazar bölümlendirme ve Hedef Pazar
• Turistik Ürün kavramı ve Stratejileri
• Turizmde Fiyatlama Stratejisi Turizmde Pazarlama Araştırması.
• Turizmde Dağıtım Sistemi
• Turizmde Pazarlama Araştırması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Turizmde ve Pazarlama kavramını bilir,Turizm Pazarlamasının gerekliliğini anlar,Turizm Pazarlamasının özelliklerini açıklayabilir.
2) Turizm Pazarlamasında Sorunların çözümünde takip edilecek yöntem konusunda bilgi sahibi olur ve Türkiye Pazarı hakkında bilgi sahibidir.
3) Mal ve Hizmet Pazarlaması arasındaki farkları sayabilir ve Turizm Pazarlamasının gerekliliğini anlayarak Turizm Pazarlamasının özelliklerini açıklayabilir.
4) Arz, talep ve Fiyat teşekkülü konusunda bilgi sahibi olur ve aynı zamanda Dağıtım Kanalları konusunda bilgi sahibi olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Turizm Pazarlamasına Giriş, Turizm Pazarlamasının Gerekliliği Kaynak Kitap
2) Turizm Pazarlamasının Gerekliliği Kaynak Kitap
3) Turizm Pazarlamasının Özellikleri Kaynak Kitap
4) Turizm Pazarlamasının Hedefleri Kaynak Kitap
5) Turizm Pazarlamasının Fonksiyonları Kaynak Kitap
6) Hizmet Pazarlaması Turizm İşletmelerinde Ortaya Çıkan ve Pazarlama Sorunları Kaynak Kitap
7) Sorunların çözüm Yöntemleri ve Turizm İşletmelerinde ortaya Çıkan Pazarlama Sorunları Kaynak Kitap
8) ARA SINAV
9) Sorunların çözüm Yöntemleri Kaynak Kitap
10) Türkiye Pazarının Özellikleri Kaynak Kitap
11) Turizm işletmelerinde Pazar bölümlendirme ve Hedef Pazar Kaynak Kitap
12) Turistik Ürün kavramı ve Stratejileri Kaynak Kitap
13) Turizmde Fiyatlama Stratejisi Turizmde Pazarlama Araştırması. Kaynak Kitap
14) Turizmde Dağıtım Sistemi, Turizmde Pazarlama Araştırması. Kaynak Kitap
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynak Kitap
Diğer Kaynaklar: Resource Book

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Seyahat Acentelerinde çalışabilirler 5
2) Havayolları Biletleme ve Havayolu Rezervasyon konusunda çalışabilirler 1
3) Konaklama İşletmelerinin çeşitli departmanlarında çalışabilirler 1
4) Havayollarının çeşitli Departmanlarında çalışabilirler 1
5) YOK/DGS Sınav başarı şartlarını sağlayanlar lisansa devam edebilirler. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 20 3 60
Ödevler 28 3 84
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 188