MINS214 Bilgisayar Destekli İleri Yapı Çizimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari RestorasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MINS214
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli İleri Yapı Çizimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: MINS235 - Bilgisayar Destekli Yapı Mimarisi ve Detay Çizimi
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye, yazılımlar aracılığı ile 3 boyutlu yapı çizimi ve modelleme becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders; temel yapı çizimi, yapı perspektif çizimleri, yapı bileşenlerinin tasarlanması, 3 boyutlu yapı modellemesi, yapı modeli üzerinden metraj hesabı ve simülasyonları ile ilgilidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimari proje kavramını ayırt eder
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimari proje ilkelerini değerlendirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ölçek kavramlarını çeşitlendirir
Öğrenme Yetkinliği
1) Planlamayı, uygulamaya uyarlar
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ölçü, ölçek uygulamalarını geliştirir
2) Nokta ve sistem detaylarını yorumlar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Hatlarıyla Revit Tanıtımı Revit Başlangıç Ayarları Arayüz Tanıtımı -
2) Akslar Kotlar Kolonlar -
3) Kirişler Döşemeler Kagir Yapı Duvarları -
4) Şeffaf ve Geçirgen Duvarlar Giydirme Cephe Modelleme -
5) Kargir Yapı Duvarları için Kapı ve Pencereler Giydirme Cepheler için Kapı ve Pencereler -
6) Çatılar Saçaklar Kameriyeler -
7) Revaklar Gölgelikler Nesne ve Eşya Modelleme -
8) Vize Sınavı -
9) Merdivenler Rampalar -
10) Mahal Etiketleme Plan-Kesit-Cephe Görünüşleri Düzenleme Antet Oluşturma -
11) Pafta Düzenleme 3 Boyutlu Kesit ve Görünüş Ayarları Sistem Kesiti Oluşturma -
12) Genel Hatlarıyla BIM Proje Teslim Sistemleri ve BIM -
13) Bütünleşik ProjeTeslim Sistemi ve BIM BIM ile Değişen Rol ve Sorumluluklar -
14) Genel Tekrar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: Revit 2018 Architecture, Munir Hamad.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156