MMDT243 Giyim Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT243
Ders İsmi: Giyim Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Antik dönemlerde giyim kuşamdan başlayarak , 20. yüzyıldan günümüze moda akımları, moda anlayışları ve bu anlayışları temsil eden moda tasarımcıları araştırılı. Moda akımları sosyal, ekonomik, kültürel ve sanatsal açıdan karşılaştırmalı olarak incelenir
Dersin İçeriği: • Tasarımı etkileyen sosyal, kültürel sanatsal etmenleri tanımlayabilir.
• Tasarımların esinlendikleri kültür ve zaman dilimlerini algılayabilir, analiz edebilir.
• Modanın bugününü ve geleceğini belirli bir oranda okuyup anlamlandırabilir.
• Moda tarihinin geçirdiği evreleri bilir, yaratılan tarz ve biçimleri kavrar.
• Tasarimları için geçmişe dair nasıl araştırma yapacağını bilir, esinlenmeleri için kaynak araştırmasını bilinçli bir şekilde yapar.
• Görsel, yazılı ve sözlü biçimde kendini ifade etmeyi öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Tasarımı etkileyen sosyal, kültürel sanatsal etmenleri tanımlayabilir. • Tasarımların esinlendikleri kültür ve zaman dilimlerini algılayabilir, analiz edebilir. • Modanın bugününü ve geleceğini belirli bir oranda okuyup anlamlandırabilir. • Moda tarihinin geçirdiği evreleri bilir, yaratılan tarz ve biçimleri kavrar. • Tasarimları için geçmişe dair nasıl araştırma yapacağını bilir, esinlenmeleri için kaynak araştırmasını bilinçli bir şekilde yapar. • Görsel, yazılı ve sözlü biçimde kendini ifade etmeyi öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Giyimin Başlangıcı, Dokumanın başlanğıcı, Hititler Dönemi, Frigler Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
3) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Antik Mısır, Antik Yunan dönemi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
4) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Antik Roma Dönemi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
5) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Bizanas Dönemi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
6) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Romaneks, Gotik, Rönesans dönemi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
7) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi • Barok, Rokoko,19.Yüzyıl Sanayi Devrimi Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
8) • Ara sınav Sınav soruları çözülür. Değerlendirme yapılır.
9) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1920’lerde moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
10) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1930’larda moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
11) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1940’larda moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
12) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1950’lerde moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
13) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1960’lar ve 70’lerde moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
14) • Dönemin sosyal, ekonomik, kültürel, sanatsal koşullarının incelenmesi ve bu koşullarda öne çıkan moda anlayışı ve tasarımcıların analizi • 1960’lar ve 70’lerde moda Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
15) Final Sınavı Sınav soruları çözülür. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: • Tarih Boyunca Anadolu’da Giyim Kuşam( Sabahattin Türkoğlu)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Sunum / Seminer 13 26
Proje 9 18
Ödevler 16 32
Toplam İş Yükü 172