MMDT245 Sanatsal Tekstil Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMDT245
Ders İsmi: Sanatsal Tekstil Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYDA SANCAK
Dersi Veren(ler): Dr. Nigar MERDAN
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tekstil sanatlarının kapsamı olan Lif Sanatı (Fiber Art) ve Çevresel Sanata (Environmental Art) giriş; bu disiplinler doğrultusunda, tekstil malzemeleri üretiminde kullanılan malzemeler, farklı teknikler ve malzemelerle birleştirilerek görsel ve estetik değerlere bağlı sanatsal tasarımlar yapılır. Giyilebilir Sanat (Wearable Art) ve Arazi Sanatı (Land-Art) kavramları; farklı sanat disiplinlerinden yararlanılarak iki ve üç boyutlu sanatsal, özgün ifade çalışmaları yapılır.
Dersin İçeriği: • Sanat ve Tasarımdaki yenilikleri takip eder.
• Tasarımlarını oluştururken özgün ve yaratıcı düşünür.
• Lif sanatının evrensel dilini öğrenir.
• Tasarımlarını uygulama aşamasında yeterli bilgi ve donanıma sahip olur.
• Tekstil malzemelerini tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Sanat ve Tasarımdaki yenilikleri takip eder. • Tasarımlarını oluştururken özgün ve yaratıcı düşünür. • Lif sanatının evrensel dilini öğrenir. • Tasarımlarını uygulama aşamasında yeterli bilgi ve donanıma sahip olur. • Tekstil malzemelerini tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • Sanatsal tekstiller, lif sanatı tanıtılır. Örnekler gösterilir. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Sanatsal tekstiller , lif sanatı üzerine araştırma yapar.
3) • Sanatsal tekstillerin üretiminde kullanılan malzemeler ve teknileri incelenir. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Sanatsal tekstiller , lif sanatı üzerine araştırma yapar.
4) • Proje belirlenir. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulsma ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapmaları istenir.
5) • Belirlenen proje doğrultusunda ön çalışmalar yapılır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulsma ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar.
6) • Belirlenen proje doğrultusunda ön çalışmalar yapılır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulsma ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar.
7) • Projede kullanılacak malzeme ve teknik üzerine araştırma ve eskiz çalışmaları yapılır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrenciler proje için eskiz çalışması yapar.
8) • Ara Sınav Dosya değerlendirmesi yapılır
9) • Projede kullanılacak malzeme ve teknik üzerine araştırma ve eskiz çalışmaları yapılır • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrenciler proje için eskiz çalışması yapar.
10) • Proje uygulama çalışmaları başlar. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar.
11) • Proje uygulama çalışmaları devam eder. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar. Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar.
12) • Proje uygulama çalışmaları devam eder. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Öğrencilerden projeleri için lif sanatı ile ilgili (malzeme, teknik ve biçimlendirme konusunda) ön çalışma ve çözümlemeler yapar.
13) • Proje uygulama çalışmaları tamamlanır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Proje sunumları için hazırlık yapılır.
14) • Proje uygulama çalışmaları tamamlanır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Proje sunumları için hazırlık yapılır.
14) • Proje uygulama çalışmaları tamamlanır. • Sanatsal tekstiller , lif sanatı Araştırma, tartışma, uygulama ve kişisel yaklaşımlar Proje sunumları için hazırlık yapılır.
15) • Final Sınavı Proje sunumu yapılır. Dönem sonu değerlendirmesi yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: The Art Fabric, Jack Lenor Larsen, Mildred Constantine, Van Nostrand Reinhold Company,New York, 1972

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 48
Proje 16 48
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 176