Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Drapajın kalıp hazırlamadaki önemi.
Drapaj ve drepe kelimelerin anlamları arasıbdaki farklar
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Tekrar yapılır.
|
2) |
• Terzi mankeni üzerinde ekstrafor veya saten kurdele ile işaretlerin alınması. Manken üzerinde enine işaretlemede bel, basen, gögüs ve omuz hattının alınması. Manken üzerinde boyuna işaretlemede yan çizgiler, ön ve arka ortasının alınması.
• Mankende ölçü yerlerini işaretleme
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Tekrar yapılır. |
3) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınması. Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşümen kağıdına aktarılması.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitirilmesi
• Temel etek kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Kalıp çıkartma pratikleri yapılır.
|
4) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınması.
Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşümen kağıdına aktarılması.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitirilmesi
• Korsajlı etek kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Ödev: Kalıp çıkartma pratikleri yapılır. |
5) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınması.
Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşümen kağıdına aktarılması.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitirilmesi
• Temel beden kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Kalıp çıkartma pratikleri yapılır. |
6) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınması.
Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşomen kağıdına aktarılması.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitirilmesi
• Temel kuplu beden kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Kalıp çıkartma pratikleri yapılır.
|
7) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınır.
Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşomen kağıdına aktarılır.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitirilmesi
• Asimetrik etek kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Kalıp çıkartma pratikleri yapılır. |
8) |
• Ara sınav
|
Dosya değerlendirmesi yapılır. |
9) |
• Kumaşların manken üzerine iğnelenmesi ve işaretlerinin alınır.
Mankenden çıkartılan kumaş kalıpların perşümen kağıdına aktarılır.
Kalıbın gerekli düzeltmelerinin yapılarak bitiritilir.
• Staplez elbise kalıbı
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Manken üzerinde elbise modeli çalışır. Ödev 12. Haftada teslim edilir. |
10) |
• Manken üzerine elyaf kaplanır. Büzgü drape için şifon kumaşın kesilir.
Şifon kumaş kesimi, büzgü drape uygulama
• Bügü drape
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Büzgü drape pratikleri yapılır.
|
11) |
• Saten kumaş kesimi, büzgü drape uygulama
• Tek drape
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Büzgü drape pratikleri yapılır.
|
12) |
• Elbisenin etek çalışmasının yapılması.
• Elbise eteği
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Elbisenin etek pratikleri yapılır.
|
13) |
• Elbise fermuarı dikilir, etek ucu temizlenir ve elbisenin bitmiş ütüsü yapılır.
• Elbise kapama işlemi
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Pratik yapılır.
|
14) |
• Elbise fermuarı dikilir, etek ucu temizlenir ve elbisenin bitmiş ütüsü yapılır.
• Elbise kapama işlemi
|
Atölyede uygulamalı anlatım yapılır.
Pratik yapılır. |
15) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|