Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL118 | ||||||||
Ders İsmi: | Davranış Bilimleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU NAZ BOZOK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri genel psikoloji kavramlarıyla tanıştırmaktır. Psikolojinin sağlık, gelişim, bilişsel, deneysel, sosyal gibi alanlarıyla öğrencilerin tanıştırıldığı bu derste araştırma teknikleri gibi psikoloji biliminin ilgili olduğu konularda kısaca özetlenecektir. |
Dersin İçeriği: | • Psikolojinin çeşitli alanlarını tanımlar. • Gelişim psikolojisi, bilişsel psikoloji, öğrenme psikolojisi gibi alanların birbirleriyle karşılaştırabilir. • Farklı yaklaşımların birbirlerine benzerlik ve farklılıklarını tartışabilir. • Sosyal psikoloji kavramlarını tanımlar • Tepkisel ve edimsel öğrenme kuramlarını tanımlar ve tartışır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve dersin tanımı | Sunumlar |
1) | ||
2) | • Gelişim psikolojisine giriş konularını tartışır • Temel gelişim teoristlerinden Piaget ve bilişsel gelişim konularını analiz eder. • İşlem öncesi dönem ve duysal motor dönem evrelerini karşılaştırır. | |
3) | • Gelişim psikolojisinin temel kuramlarından Vygotsky ve bilişsel gelişimi karşılaştırabilir • Vygotsky ve Piaget’nin yaklaşımlarını tartışır • Soyut ve somut işlemsel dönemleri karşılaştırır. | |
4) | • Yaşam boyu gelişim kavramını tanımlar • Gelişimsel bozukluklar üzerine tartışabilir • Gelişimsel bozukların farklı bakış açılarından etiyolojik yorumlarını karşılaştırır. | |
5) | • Sosyal Psikoloji ve temel konularını kavrar • İtaat ve uyum davranışlarını tanımlar. • Kabul etme davranışlarını uyum davranışıyla karşılaştırabilir ve analiz eder. | |
6) | • Tutum ve tutum çeşitlerini tartışır • Tutum bileşenlerini birbiriyle karşılaştırabilir. • Önyargı konusunu tartışır | |
7) | • Miligram deneyini ve otoriteye itaat mesajını tartışabilir. • Asch ve Sherrif deneyleriyle uyum sürecini tartışabilir. • Toplumsal cinsiyet konusunu tartışır | |
8) | Öğrencilerin vize sınavıyla değerlendirilmesi | |
9) | • Kişilik kuramlarını tanımlar • Freud ve psikanaliz konusunu tartışır • Neo freudyenleri karşılaştırabilir | |
10) | • Kişilik Kuramları ve kuramcılarını karşılaştırır • Erikson ve psikosyal gelişime yönelik kişilik kuramını analiz eder. • Yaşam boyu gelişimden yola çıkarak psikososyal gelişim kuramını tartışabilir. | |
11) | • Bilişsel Psikolojiyi tanımlar • Duyum ve algı arasındaki farkları analiz eder • Dikkat ve bellek konularını tartışır | |
12) | • Öğrenme Psikolojisine giriş • Klasik Koşullanma konusunu analiz eder • Edimsel Koşullanma konusunu tanımlar | |
13) | • Klinik psikolojinin temel alanlarını tanımlar • Duygu durum bozukluklarını analiz eder • Psikopatolojinin tanılaması üzerine tartışır | |
14) | • Anksiyete bozukluklarını tanımlar • Psikotik bozuklukları tartışır • Çocukluk döneminde psikopatoloji konularını tartışır. | |
15) | • Öğrencilerin final sınavıyla değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Psikolojiye Giriş, Rod Plotnik. Kaknüs |
Diğer Kaynaklar: | Psikolojiye Giriş, Rod Plotnik. Kaknüs |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | 4 |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | 4 |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir | 4 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 |