Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır.
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Ders planı tartışılır.
Müfredat incelenir. |
2) |
• Dokumanın tarihçesi
• Dokuma
Temel dokuma prensipleri
|
Dokuma deseninin oluşturulması
Dokuma örgülerinin sınıflandırılması |
3) |
• Temel dokuma Örgüleri incelenir.
• Temel dokuma örgüleri
|
Bezayağı, Dimi, Saten Örgü türevleri üzerinde çalışılır.
Tahar, Tarak, Armür planı yapılır.
|
4) |
• Temel dokuma Örgüleri incelenir.
• Temel dokuma örgüleri
|
Bezayağı, Dimi, Saten Örgü türevleri üzerinde çalışılır.
Tahar, Tarak, Armür planı yapılır.
|
5) |
• Temel örgülerden türetilmiş örgüler incelenir.
• Temel örgülerden türetilmiş örgüler
|
Bezayağı örgüden türeyen örgüler (Rips, Panama, Etamin, Balık sırtı dimi, Dalgalı yollu dimi, Gölgeli dimi)
Desen kağıdı üzerinde çizimi yapılır. |
6) |
• Temel örgülerden türetilmiş örgüler incelenir.
• Temel örgülerden türetilmiş örgüler
|
Bezayağı örgüden türeyen örgüler (Rips, Panama, Etamin, Balık sırtı dimi, Dalgalı yollu dimi, Gölgeli dimi)
Desen kağıdı üzerinde çizimi yapılır.
|
7) |
• Fantezi Dokumalar İncelenir.
• Fantezi Dokumalar
|
Kord örgüsü, Pike, Havlı Kumaşlar Kadife, Battaniye, Goblen, Etiket, Ajurlu Kumaşlar, Krep örgüler
Desen kağıdı üzerinde çizimi yapılır. |
8) |
• Fantezi Dokumalar İncelenir.
• Fantezi Dokumalar
|
Kord örgüsü, Pike, Havlı Kumaşlar Kadife, Battaniye, Goblen, Etiket, Ajurlu Kumaşlar, Krep örgüler
Kumaş analizi ödevi verilir.
|
9) |
• Kumaş tasarımı ve üretimi için gerekli bilgiler öğrenilir.
• Kumaş tasarımı ve üretimi için gerekli bilgiler
|
Dokuma deseni bilgi formu, Kumaş analizi ve Kumaş analizinde kullanılan formül ve bilgiler.
Kumaş analizleri yapılır. |
10) |
• Kumaş tasarımı ve üeretimi için gerekli bilgiler öğrenilir.
• Kumaş tasarımı ve üretimi için gerekli bilgiler
|
Dokuma deseni bilgi formu, Kumaş analizi ve Kumaş analizinde kullanılan formül ve bilgiler.
Kumaş analizleri yapılır. |
11) |
• Çift Katlı Kumaş Yapıları incelenir.
• Çift Katlı Kumaşlar
|
İki katlı kumaşlarda bağlantı metotları
Desen kağıdı üzerinde çizimi yapılır. |
12) |
• Çift Katlı Kumaş Yapıları incelenir.
• Çift Katlı Kumaşlar
|
Desen kağıdı üzerinde çizimi yapılır.
|
13) |
• Jakarlı kumaşlar
Jakarlı kumaşlar
|
Jakar makinelerinin çalışma prensibi
Jakarlı desen raporu hazırlanır. |
14) |
• Jakarlı kumaşlar
Jakarlı kumaşlar
|
Jakar makinelerinin çalışma prensibi
Jakarlı desen raporu hazırlanır.
|
15) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|