CGL120 İletişim Bozuklukları ve İşaret Diliİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL120
Ders İsmi: İletişim Bozuklukları ve İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerile
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
2) El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
3) 3 Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
4) 4 İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
5) El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
6) İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
7) Selamlaşma Hal hatır sorma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
8) TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
9) TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma Konuşan Eller - Temel İşaret Dili ,Murat Atilla, İlgi Kültür Sanat Yayınları
10) proje sunumları
11) ara sınav
12) proje sunumları
13) proje sunumları
14) proje sunumları
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders slaytları
Diğer Kaynaklar: Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Uygulama 15 3 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 92