MGTS242 Grafik Tasarım Fotoğrafçılığı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS242
Ders İsmi: Grafik Tasarım Fotoğrafçılığı I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. TOLGA SUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencinin fotoğraf makinasını ve yardımcı elemanlarını tanımasını ve öğrendiklerini fotoğraf çalışmalarına yansıtmasını amaçlamaktadır. Temel fotoğraf bilgileri ve ürün fotoğrafçılığı bilgileri görsellerle desteklenerek öğrencilere aktarılır. Dersin içeriğine uygun olarak fotoğraf çekimleri ve uygulamalar gerçekleştirilir.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencinin fotoğraf makinasını ve yardımcı elemanlarını tanımasını ve öğrendiklerini fotoğraf çalışmalarına yansıtmasını amaçlamaktadır. Temel fotoğraf bilgileri ve ürün fotoğrafçılığı bilgileri görsellerle desteklenerek öğrencilere aktarılır. Dersin içeriğine uygun olarak fotoğraf çekimleri ve uygulamalar gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ders, öğrencinin fotoğraf makinasını ve yardımcı elemanlarını tanımasını ve öğrendiklerini fotoğraf çalışmalarına yansıtmasını amaçlamaktadır. Temel fotoğraf bilgileri ve ürün fotoğrafçılığı bilgileri görsellerle desteklenerek öğrencilere aktarılır. Dersin içeriğine uygun olarak fotoğraf çekimleri ve uygulamalar gerçekleştirilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ürün Fotoğrafçılığında Işık ve Ölçümü Işık ve ürün ilişkisi, ışığın yansıtma halleri ve yönleri, çekim esnasında kullanılacak yardımcı malzemeler hakkında bilgiler
1) Temel Fotoğraf Tarihi ve Bilgileri Tarihteki ilk kaydedilen fotoğraflar, önemli fotoğrafçılar ve fotoğrafın günümüze kadar gelişi Fotoğrafçılıkla ilgili kitaplar
2) Temel Fotoğraf Bilgileri Fotoğrafta kompozisyon, temel makine ayarlarının etkin kullanımı ve fotoğraf makineleri
3) Temel Fotoğraf Çekimi Uygulaması Atölye dışında doğal ışıkla uygulamalı fotoğraf çekimi gezisi
4) Temel Fotoğraf Çekimi Uygulaması Atölye dışında doğal ışıkla uygulamalı fotoğraf çekimi gezisi
5) Fotoğraf Ekipmanları Fotoğraf makinesi yardımcı elemanları tanıtılması ve örneklerle uygulama yapılması
6) Fotoğraf Makinesi Temel Ayarları Fotoğraf makinesinin ISO-Enstantane-Diyafram ayarlarının etkin kullanımı, modların kullanım alanlarının anlatılması
7) Ürün Fotoğrafçılığına Giriş Ürün fotoğrafı hakkında temel bilgiler, nasıl olmalı, etik kuralları ve yardımcı malzemelerin kullanım alanları
8) Ara sınav
9) Ürün Fotoğrafçılığında Işık ve Ölçümü Işık ve ürün ilişkisi, ışığın yansıtma halleri ve yönleri, çekim esnasında kullanılacak yardımcı malzemeler hakkında bilgiler
10) Ürün Çekim Aşaması ve Histogram Ürünün çekimi öncesi ürünün bilinmesi gerekenleri, ışık ölçümleri ve histogramın okunması
11) Ürün Fotoğraf Çekimi Uygulamaları Ürünlerin ışıklarının ayarlanması, çekime hazırlanması ve ürünün çekimin yapılması
12) Ürün Fotoğraf Çekimi Uygulamaları Ürünlerin ışıklarının ayarlanması, çekime hazırlanması ve ürünün çekimin yapılması
13) Fotoğrafların Bilgisayarda düzenlenmesi Çekilen ürün fotoğraflarının düzenlenmesi hakkında bilgiler, temel ayarlar ve dikkat edilmesi gereken noktalar
14) Ürün Fotoğrafçılığı ve E-Ticaret Çekilen ürün fotoğraflarının internet ortamına aktarımı, kullanımı ve olması gereken ayarlar hakkında bilgiler
15) Ürün Fotoğrafçılığı ve E-Ticaret Çekilen ürün fotoğraflarının internet ortamına aktarımı, kullanımı ve olması gereken ayarlar hakkında bilgiler
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Not
Diğer Kaynaklar: Fotoğrafçılıkla ilgili makaleler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Seminer
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 4 % 0
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 40 40 1600
Final 60 60 3600
Toplam İş Yükü 5200