MGTS247 Photoshop İleri Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS247
Ders İsmi: Photoshop İleri Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarım için gerekli olan kurumsal kimlik oluşturma, bir kurumu oluşturan nesneleri grafik ürünlerini kullanarak tasarlama. Kurum için isim bulma, logo oluşturma, kurumsal kimlik kurallarını öğrenek, logo, kartvizit, antetli, cd kapağı, dosya tasarımı, billboard, afiş tasarımı, dergi tasarımı, promosyon ürünlerini üretmesi. Bunu gerçek olarak uygulaması. Grafik tasarım kurallarını öğrenmesi, bu kuralları ders içinde kullanması esas alınmaktadır.
Bir ürünün reklam ve promosyon sürecini, ürün ve tüketici ilişkisini vurgulayarak inceler. Dersin amacı, oluşturulan markanın kitle iletişim yoluyla tanıtımının ve pazarlama iletişiminin teknik ve teorik olarak projelendirilmesini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Tasarım için gerekli olan kurumsal kimlik oluşturma, bir kurumu oluşturan nesneleri grafik ürünlerini kullanarak tasarlama. Kurum için isim bulma, logo oluşturma, kurumsal kimlik kurallarını öğrenek, logo, kartvizit, antetli, cd kapağı, dosya tasarımı, billboard, afiş tasarımı, dergi tasarımı, promosyon ürünlerini üretmesi. Bunu gerçek olarak uygulaması. Grafik tasarım kurallarını öğrenmesi, bu kuralları ders içinde kullanması esas alınmaktadır.
Bir ürünün reklam ve promosyon sürecini, ürün ve tüketici ilişkisini vurgulayarak inceler. Dersin amacı, oluşturulan markanın kitle iletişim yoluyla tanıtımının ve pazarlama iletişiminin teknik ve teorik olarak projelendirilmesini öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Photoshop Programını bilir
2) Programda maskeleme yapmasını öğrenir
3) Programın menüleri öğrenik, program sayesinde diğer grafik tasarım için lazım olan indesign ve ıllustratör programına yardımcı ürünler üretir.
4) Fotoğraflar üzerinde düzenleme, renk, değişim ile ilgili bütün uygulamaları yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Adobe Photoshop programı hakkında genel bilgi verme • Adobe Photoshop programı hakında genel bilgi, yeni dökuman oluşturma giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları, Derse giriş işlemleri pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi Ev Ödevi Programın genel yapışı işleyişi. kullanım alanlarıyla ilgili arşatırma
2) • Dekupe işlemleri ve kayıt formatlarını öğrenme • Çalışma Alanı, DEKUPE işlemleri Farklı resimlerin üzerinde dekupe işlemlerini gerçekleştirme 50 adet görselin dekupe işlemini yapma
3) • Layer özellikleri ve layer efektlerini öğrenme • Adobe Photoshop programı Layer özellikleri ve layer efektleri Derse giriş işlemleri pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi Görseller veya yazılar üzerinde laayer efektlerinin uygulanması
4) • Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevlerinin öğrenilmesi • Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevleri Stamp tool, blur tool, healing brush tool, dodge toollar ile görseller üzerinde uygulama Farklı görseller üzerinde toolların kullanımı
5) • Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevlerinin öğrenilmesi • Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevleri Diğer toollar ile görseller üzerinde uygulama Farklı görseller üzerinde toolların kullanımı
6) • Fotograf üzerinde rötuş yapmayı öğrenme, • Adobe Photoshop programında rötuş uygulamaları Sivilce , kırışıklık gidererek retuş uygulamaları Eski fotograflar üzerinde retuş uygulamaları
7) • Adobe Photoshop programında type menü özelliklerini öğrenme • Adobe Photoshop programında Tipografi (metin) ve vektör çizimleriyle çalışmak, dolgu renkleriyle çalışmak, Type münüsüyle yazılar üzerinde uygulama Type münüsüyle yazılar üzerinde uygulamalara devam edilip çıktı alınacak
8) Ara Sınav Ara sınav
9) • Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma, layer ile çalışma, katman özellikleri, layer efect, ışık ayarlarını öğrenme • Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma, layer ile çalışma, katman özellikleri, layer efect, ışık ayarları Dersle ilgili pratik ve teorik uygulamalar yapma Doga fotografı üzerinde güneş efekti yapma
10) • Photoshopta tasarım inceliklerini öğrenme • Adobe Photoshop programında, Tasarım uygulamaları Afiş tasarım uygulamaları Kitap kapağı tasarım uygulamaları
11) • Manipülasyon tekniğini öğrenme • Adobe Photoshop programında görüntü işleme Manipülasyonu Internet üzerinde yayınlanan farklı manipasyon tekniği vidiosu izleme Manipülasyon uygulamaları
12) • Adobe photoshop programında 3d tasarim tekniğini öğrenme • Adobe PHOTOSHOP programında 3D TASARIM 3D yazı tekniği ve 3 boyutlu dekarasyon uygulamaları ile ilgili vidio izleme 3D yazı tekniği ve 3 boyutlu dekarasyon uygulamaları ile ilgili uygulama
13) • Web arayüz tasarim inceliklerini öğrenme • Adobe PHOTOSHOP programında WEB TASARIM Web arayüz tasarim uygulaması Her öğrenci farklı kurumsal fiemelara web tasarım uygulaması geliştirme
14) • Photoshopta tasarım ürününü baskı hazzırlık aşamasını öğrenme • Adobe PHOTOSHOP programı ve baskı Tasarım ürünün baskı sürecini kavrama Bir tasarimin baskisini alma, renk arimini araştirma
15) • Sınıf içi final sınavı • Final sınvı yapıldı Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımları Pratik haline dönüştürmesi. Pratik bir biçimde programların kullanılması. Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Adobe InDesing Cs6
Osman Gürkan
Nirvana Yayınları– 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 6 6 36
Uygulama 6 6 36
Ödevler 6 6 36
Küçük Sınavlar 6 0 0
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 6 6 36
Toplam İş Yükü 180