Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Adobe Indesing programı hakında genel bilgileri kavrama
• Adobe Indesing programı hakında genel bilgi, yeni dökuman oluşturma giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları
|
Derse giriş işlemleri pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi
Ev Ödevi: Programın genel yapışı işleyişi. kullanım alanlarıyla ilgili arşatırma |
2) |
• Programı baslangıç düzeyde öğrenme
• Çalışma Alanı, geometrik şekiller çizme, çizgi özellikleri, renklendirme, degrade renk geçiş özellikleri,hizalama
|
Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması
Derste yapılan çalışmalardan farklı olarak geometrik desen, şekil oluşturma, renk kombinini gösteren vektörel çalışmalar hazırlama
|
3) |
• Logo ve amlem oluşturma yöntemlerini öğrenme
• Geometrik şekillerle logo oluşturma
|
Kullanılmış logo çizimleri
Ödev: Her öğrenci, 2 kurumsal farkli firmalara örnek logo çalışmaları hazırlama
|
4) |
• Araç çubuğu toolları isimleri ve fonksiyonlarını öğrenme
• Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevleri
|
Araç çubuğu toolları ile uygulamalar yapma
Araç panelleri ile örnek uygulamalar yapılacak
|
5) |
• Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma disiplinini öğrenme
• Layerlar ile çalışma disiplinini öğrenme
• Geometrik şekiller çizme, cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma, layerlar ile çalışma
|
Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması
Izgara cetveller kullanilarak perspektik çizim oluşturma |
6) |
• Adobe INDESING program menü özellikleri öğrenme ve kavrama
• Adobe INDESING program menü özellikleri
|
Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması
Sınıf ortamında yapılan çalışmalardan farklı olan (broşür )uygulamaları yapmak |
7) |
• Tablo oluşturma ve tablo özellikleri öğrenme
• Tablo oluşturma ve tablo özellikleri
|
Tablolama yöntemiyle fatura sevk irsaliyesi hazırlama
Masa takvimi veya poster takvimi oluşturma ve baskısını alma |
8) |
Ara Sınav |
16 sayfalık şiir kitabı uygulaması oluşturma
16 sayfalık şiir kitabı uygulaması oluşturulup, dijital ortamda çıktı alınarak teslim edilmesi
|
9) |
• Karekter paneli, paragraf paneli özellikleri ve işlevlerini öğrenme
• Karekter paneli, paragraf paneli özellikleri ve işlevleri
|
Dersanelere ait üniversite hazırlık soru kitapçığı hazırlama.
Dersanelere ait üniversite hazırlık soru kitapçığı hazırlama ve baskı işlemleri |
10) |
• Kurumsal kimlik oluşturan baskı ürünlerini öğrenme
• Kartvizit, broşür, afiş çalışmaları
|
Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması
kurumsal kimlik uygulamaları yapılacak
|
11) |
InDesing programında sayfa oluşturma yöntemlerini öğrenme
Master sayfa oluşturma, sayfa numaraları verme
|
32 sayfalık bir dergi tasarımına başlama
32 sayfalık bir dergi tasarımına başlama ve baskı işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
12) |
Dergi sayfalarını baskıya hazır hale getirmeyi öğrenme
Dergi tasarlamak için dikkat edilecek hususlar; sayfa ebadı, kesim, traş , taşırma payları ve dergi tasarlama
|
Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması
Baskıya hazırlama sürecini yönetme
|
13) |
İçindekiler sayfası oluşturma yöntemini öğrenme
İçindekiler sayfası oluşturma
|
Derste tasarlanan dergiye içindekiler sayfasini ekleme
İç sayfalari tasarlanan derdi için kapak sayfasi tasarlama |
14) |
Tasarlanan ürünün montaj aşamasını ve baskı sürecini kontrol etme
Dergi çalışması ürün haline getirme
|
Dergi sayfalarını montaj yaparak baskıya hazır hale getirme
Dergi montaj trasesinin hazırlanması ve dijital çıkış alma
|
15) |
FİNAL |
Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımları Pratik haline dönüştürmesi.
Pratik bir biçimde programların kullanılması. Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|