MGTS124 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım II İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS124
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Baskı ve dijital ortama yönelik imaj dosyaları hazırlamayı, renk uzaylarını, katman bilgisini, maskeleme, rötuş, manipülasyon, path, dekupe, reprodüksiyon ve grafik ürünlerinin tasarımını, dosya uzantılarını vb. gibi temel ve ileri düzey kavramların yanı sıra, Adobe Photoshop programını ileri düzeyde öğrenmeleri de dersin amaçları arasındadır. Öğrencinin piyasada profesyonel anlamda yaşayabilecekleri sorunu ortadan kaldırmak. Pixell tabanlı Adobe Photoshop ile fotoğraf uygulamaları konusunda yeteri bilgiye sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: • Adobe Photoshop programı hakkında genel bilgi verme
• Dekupe işlemleri ve kayıt formatlarını öğrenme
• Layer özellikleri ve layer efektlerini öğrenme
• Adobe Photoshop programında retuş uygulamaları
• Adobe Photoshop programında, Tasarım uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitap tasarımı yapmasını öğrenir.
2) Dergi tasarımı yapmasını öğrenir
3) Kartvizit ve kurumsal kimlik çalışması yapar
4) Indesign programını öğrenir
5) Bilgisayarda vektörel tasarım yapar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Adobe Indesing programı hakında genel bilgileri kavrama • Adobe Indesing programı hakında genel bilgi, yeni dökuman oluşturma giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları Derse giriş işlemleri pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi Ev Ödevi: Programın genel yapışı işleyişi. kullanım alanlarıyla ilgili arşatırma
2) • Programı baslangıç düzeyde öğrenme • Çalışma Alanı, geometrik şekiller çizme, çizgi özellikleri, renklendirme, degrade renk geçiş özellikleri,hizalama Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması Derste yapılan çalışmalardan farklı olarak geometrik desen, şekil oluşturma, renk kombinini gösteren vektörel çalışmalar hazırlama
3) • Logo ve amlem oluşturma yöntemlerini öğrenme • Geometrik şekillerle logo oluşturma Kullanılmış logo çizimleri Ödev: Her öğrenci, 2 kurumsal farkli firmalara örnek logo çalışmaları hazırlama
4) • Araç çubuğu toolları isimleri ve fonksiyonlarını öğrenme • Araç çubuğu toolları isimleri, özellikleri ve işlevleri Araç çubuğu toolları ile uygulamalar yapma Araç panelleri ile örnek uygulamalar yapılacak
5) • Cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma disiplinini öğrenme • Layerlar ile çalışma disiplinini öğrenme • Geometrik şekiller çizme, cetveller, ızgaralar, klavuzlar ile çalışma, layerlar ile çalışma Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması Izgara cetveller kullanilarak perspektik çizim oluşturma
6) • Adobe INDESING program menü özellikleri öğrenme ve kavrama • Adobe INDESING program menü özellikleri Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması Sınıf ortamında yapılan çalışmalardan farklı olan (broşür )uygulamaları yapmak
7) • Tablo oluşturma ve tablo özellikleri öğrenme • Tablo oluşturma ve tablo özellikleri Tablolama yöntemiyle fatura sevk irsaliyesi hazırlama Masa takvimi veya poster takvimi oluşturma ve baskısını alma
8) Ara Sınav 16 sayfalık şiir kitabı uygulaması oluşturma 16 sayfalık şiir kitabı uygulaması oluşturulup, dijital ortamda çıktı alınarak teslim edilmesi
9) • Karekter paneli, paragraf paneli özellikleri ve işlevlerini öğrenme • Karekter paneli, paragraf paneli özellikleri ve işlevleri Dersanelere ait üniversite hazırlık soru kitapçığı hazırlama. Dersanelere ait üniversite hazırlık soru kitapçığı hazırlama ve baskı işlemleri
10) • Kurumsal kimlik oluşturan baskı ürünlerini öğrenme • Kartvizit, broşür, afiş çalışmaları Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması kurumsal kimlik uygulamaları yapılacak
11) InDesing programında sayfa oluşturma yöntemlerini öğrenme Master sayfa oluşturma, sayfa numaraları verme 32 sayfalık bir dergi tasarımına başlama 32 sayfalık bir dergi tasarımına başlama ve baskı işlemlerinin gerçekleştirilmesi
12) Dergi sayfalarını baskıya hazır hale getirmeyi öğrenme Dergi tasarlamak için dikkat edilecek hususlar; sayfa ebadı, kesim, traş , taşırma payları ve dergi tasarlama Dersi pratik ve teorik olarak sınıf ortamında gösterilmesi ve uygulanması Baskıya hazırlama sürecini yönetme
13) İçindekiler sayfası oluşturma yöntemini öğrenme İçindekiler sayfası oluşturma Derste tasarlanan dergiye içindekiler sayfasini ekleme İç sayfalari tasarlanan derdi için kapak sayfasi tasarlama
14) Tasarlanan ürünün montaj aşamasını ve baskı sürecini kontrol etme Dergi çalışması ürün haline getirme Dergi sayfalarını montaj yaparak baskıya hazır hale getirme Dergi montaj trasesinin hazırlanması ve dijital çıkış alma
15) FİNAL Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımları Pratik haline dönüştürmesi. Pratik bir biçimde programların kullanılması. Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Adobe Photoshop Cs6
Osman Gürkan
Nirvana Yayınları– 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 6 6 36
Uygulama 6 6 36
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 6 6 36
Toplam İş Yükü 180