Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır.
• Dersin anahatları tartışılır.
|
Ders planı tartışılır.
Müfredat incelenir.
|
2) |
• Sanatın zaman içindeki uygarlıklara, dönemlere, akımlara bağlı olarak değişimi ve farklılaşması, bunları belirleyen teknik, teknolojik, sosyolojik tüm faktörler
• Sanatın tanımı
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır. |
3) |
• Sanatsal koşullarının incelenmesi
• Buzul çağı,Ortataş ve yenitaş çağı, Primitif halk sanatları
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
|
4) |
• Mısır sanatı mimarisi, mısır sanatında heykel, Mısır sanatının son çağı, Mısır heykelinin çağımız heykeline etkisi.
• Mısır Sanatı, Mezopotamya Sanatı, Mezopotamya sanatının Mısır sanatı karşısında genel özellikleri
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır. |
5) |
• Arkaik heykel sanatı, Arkaik mimarlıkta dorik ve iyonik üslup, Grek mimarisine genel bakış, Grek sütun düzenleri Grek yapı tipleri, Grek tiyatrosu, Roma Mimarisi Roma Heykel Sanatı,
• Grek Sanatı, Roma Sanatı
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır. |
6) |
• Hititlerde seramik ve heykel sanatı, Helenistik mimari ve heykel sanatı, Bizans mimari ve resim sanatı, Gotik mimari, heykel ve resim sanatı
• Hititler, Helenistik Sanat, Bizans Sanatı, Gotik Sanatı
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
|
7) |
• Emevi camiler, saraylar, Selçuklu mimarisi, Anadolu Selçuklu mimarisi,
• İslam Sanatı, Türk Selçuklu Sanatı, Osmanlı klasik mimarisi ve Sinan
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir. |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
• Avrupa’da Rönesansı hazırlaya etkenler, rönesansın olgunluk çağı, rönesans mimarisi, Barok mimari, resim, heykel sanatı, Rokoko
• Rönesans, Barok sanatı,
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
10) |
• XIX. Yüzyılında manzara resmi, Fransız ve Alman romantizmi, Gerçekçilik, Empresyonistlerin doğacılığı, mimarisi
• 1789 İhtilalinden Sonra Avrupa
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
11) |
• Modern teknoloji ve sanat, Modern sanatın soyutlaşma nedenleri, XX. Yüzyılın önündeki önemli sanat akımları, soyut sanatta yeni adımlar, modern resim sanatının kendine özgü gelişimine genel bakış, çağımız sanatı ve getirdiği sorunlar
• Modern Çağın Sanat Görüşü
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
12) |
• Pop art, Fotorealizm, yeni realism, yeni gerçekçilik, Kinetik art, Minimalizm
• ABD’deki soyut ekspresyonizim
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
|
13) |
• Land art (yer sanatı), arte Povera (yoksul sanatı), elektronik sanat
|
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir. |
14) |
• Kavramsal sanat,1960 sonrası post modern mimarlık, 1980 sonrası sanat |
Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar
Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir. |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|