MGTS127 Grafik Sanat Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS127
Ders İsmi: Grafik Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin dersin planlı başlangıç zamanından sonraki ilk 15 dakika içinde derse katılması serbesttir, geç kalma süresini uzatmak her dersin öğretim elemanının takdirindedir.
Dersin İçeriği:
• Sanatın tanımı
• Buzul çağı,Ortataş ve yenitaş çağı, Primitif halk sanatları
• Mısır Sanatı, Mezopotamya Sanatı, Mezopotamya sanatının Mısır sanatı karşısında genel özellikleri
• Hititler, Helenistik Sanat, Bizans Sanatı, Gotik Sanatı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Başta Anadolu ve çevresi olmak üzere dünya mimari mirası ve sanat zenginliklerini tanır. • Geçmişten günümüze sanat eserlerinin tarihsel geçmişi, yorumlanması ve değerlendirilmesi öğrenilir. • Programın çalışma alanları Genel Sanat Tarihi, Türk ve İslam Sanatları Tarihi, Erken Hristiyan ve Bizans Sanatları Tarihi ile Türk Dünyası ve Ortaçağ Kültürleri tanır. • Sosyal yönleri değişir. • Belli bir sanat görüşü kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders ve gerekli malzeme listesi tanıtılır. • Dersin anahatları tartışılır. Ders planı tartışılır. Müfredat incelenir.
2) • Sanatın zaman içindeki uygarlıklara, dönemlere, akımlara bağlı olarak değişimi ve farklılaşması, bunları belirleyen teknik, teknolojik, sosyolojik tüm faktörler • Sanatın tanımı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
3) • Sanatsal koşullarının incelenmesi • Buzul çağı,Ortataş ve yenitaş çağı, Primitif halk sanatları Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
4) • Mısır sanatı mimarisi, mısır sanatında heykel, Mısır sanatının son çağı, Mısır heykelinin çağımız heykeline etkisi. • Mısır Sanatı, Mezopotamya Sanatı, Mezopotamya sanatının Mısır sanatı karşısında genel özellikleri Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
5) • Arkaik heykel sanatı, Arkaik mimarlıkta dorik ve iyonik üslup, Grek mimarisine genel bakış, Grek sütun düzenleri Grek yapı tipleri, Grek tiyatrosu, Roma Mimarisi Roma Heykel Sanatı, • Grek Sanatı, Roma Sanatı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
6) • Hititlerde seramik ve heykel sanatı, Helenistik mimari ve heykel sanatı, Bizans mimari ve resim sanatı, Gotik mimari, heykel ve resim sanatı • Hititler, Helenistik Sanat, Bizans Sanatı, Gotik Sanatı Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması ve tekrarı yapılır.
7) • Emevi camiler, saraylar, Selçuklu mimarisi, Anadolu Selçuklu mimarisi, • İslam Sanatı, Türk Selçuklu Sanatı, Osmanlı klasik mimarisi ve Sinan Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
8) Ara Sınav Ara Sınav
9) • Avrupa’da Rönesansı hazırlaya etkenler, rönesansın olgunluk çağı, rönesans mimarisi, Barok mimari, resim, heykel sanatı, Rokoko • Rönesans, Barok sanatı, Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
10) • XIX. Yüzyılında manzara resmi, Fransız ve Alman romantizmi, Gerçekçilik, Empresyonistlerin doğacılığı, mimarisi • 1789 İhtilalinden Sonra Avrupa Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
11) • Modern teknoloji ve sanat, Modern sanatın soyutlaşma nedenleri, XX. Yüzyılın önündeki önemli sanat akımları, soyut sanatta yeni adımlar, modern resim sanatının kendine özgü gelişimine genel bakış, çağımız sanatı ve getirdiği sorunlar • Modern Çağın Sanat Görüşü Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
12) • Pop art, Fotorealizm, yeni realism, yeni gerçekçilik, Kinetik art, Minimalizm • ABD’deki soyut ekspresyonizim Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Derste işlenilen konuların araştırması yapılır.
13) • Land art (yer sanatı), arte Povera (yoksul sanatı), elektronik sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
14) • Kavramsal sanat,1960 sonrası post modern mimarlık, 1980 sonrası sanat Teorik, sınıf katılımı, araştırma, tartışma ve kişisel yaklaşımlar Bu derse kadar işlenmiş konular tekrar gözden geçirilir.
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Tükiye İş Bankası Kültür Yayınları, Remzi Kitapevi, 1990.
Adnan TURANİ, Sanat Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitapevi, 1993.
Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Kabalcı Yayıncılık, 2014, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Sunum / Seminer 16 16
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 112