MGTS128 Grafik Tasarımı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS128
Ders İsmi: Grafik Tasarımı I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Baskı ve dijital ortama yönelik imaj dosyaları hazırlamayı, renk uzaylarını, katman bilgisini, maskeleme, rötuş, manipülasyon, path, dekupe, reprodüksiyon ve grafik ürünlerinin tasarımını, dosya uzantılarını vb. gibi temel ve ileri düzey kavramların yanı sıra, Adobe Photoshop programını ileri düzeyde öğrenmeleri de dersin amaçları arasındadır. Öğrencinin piyasada profesyonel anlamda yaşayabilecekleri sorunu ortadan kaldırmak. Pixell tabanlı Adobe Photoshop ile fotoğraf uygulamaları konusunda yeteri bilgiye sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: • Kurumsal kimlik için logo oluşumu
• 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Modern Teknolojiyi yakalamak.
2) Bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu veya üç boyutlu olarak organize edilmesini içeren yaratıcı bir süreç içinde uygulamalar yapmak.
3) Grafik Kuramını bilmek.
4) Marka oluşturmak
5) Grafik nedir tanımını bilmek.
6) Görsel iletişim ile ilgili mesaj iletmek.
7) Yazıyı görselleştirmek, yazıyı istilemeyi öğrenmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersi anlatımı • Öğrencilerle tanışma
2) • Kurumsal kimlik için logo oluşumu • Logo oluşturma Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve farklı logoların çalışılması Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
3) • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama. • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı çalışmanın yapılması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve farklı logoların çalışılması Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
4) • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama. • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı çalışmanın yapılması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi kurumsal kimlik elemanlarının tasarlanması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
5) • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama. • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı çalışmanın yapılması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi kurumsal kimlik elemanlarının tasarlanması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
6) • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama. • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı çalışmanın yapılması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi kurumsal kimlik elemanlarının tasarlanması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
7) • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı hazırlama. • 7 parçalık kurumsal kimlik tasarımı çalışmanın yapılması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi kurumsal kimlik elemanlarının tasarlanması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
8) • Vize : 7 parçalık kurumsal kimlik proje teslim etme • Vize : Kurumsal kimlik proje teslimi Vize : Kurumsal kimlik proje teslimi Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
9) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
10) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
11) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
12) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
13) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
14) • Kurumsal kimlik için 14 parçalık grafik tasarım öğelerinin tasarlanması. • Kurumsal kimlik öğelerinin tasarlanması. Bilgisayar, internet ortamını kullanarak fikir üretmesi ve 14 parçalık kurumsal kimlik projenin yapılması. Sınıf içinde mac bilgisayarda çalışma
15) • Final proje teslimi • Final sınavı proje teslimi Öğrencinin 14 haftalık öğrendiği kazanımlarını içeren bilgisinin ürününü proje ile teslimi. Tartışma yapılda ve yıl sonu değerlendirmesi yapıldı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Grafik Tasarım Kuramı
Espas Kuram Sanat Yayınları, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16
Proje 16 48
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 16 16
Final 16 16
Toplam İş Yükü 175