CGL201 Çocuk Ruh Sağlığıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL201
Ders İsmi: Çocuk Ruh Sağlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, zihinsel sağlık ile ilgili kavramlar, zihinsel sağlık sorunlarından muzdarip olan ve bu sorunlarla karşılaşmayan insanların özellikleri, çocukların davranışları ve sorunları ile ailelerin etkileri üzerine öğrencilerimize bilgi vermektir. çocuk ruh sağlığı. Ayrıca, çocukluk çağı hastalıklarının yanı sıra gelişimsel çocukluk sorunları üzerinde durulmakta ve genetik, biyolojik, bilişsel ve aile sistemik yaklaşımları gibi farklı psikoloji yaklaşımlarını kullanarak bunları değerlendirmektedir.
Dersin İçeriği: • Zihinsel sağlık ile ilgili temel kavramları tanımlar.
• Temel zihinsel sağlık yaklaşımlarını tartışır ve bu yaklaşımlar arasında bağlantı oluşturur.
• Zihinsel sağlık ile ilgili koruyucu ve risk faktörlerini gösterin.
• Zihinsel sağlığı etkileyen temel faktörleri analiz edin ve bunları günlük yaşamdaki olgularla ilişkilendirin.
• Çocukluk çağında temel gelişimsel psikopatolojiyi değerlendirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması
2) • Çocuk ruh sağlığı için temel değerlendirme yöntemlerini belirleyin. • Çocukluk çağında uygulanabilecek temel değerlendirme yöntemlerini tanımlar. • Çocuk psikolojisinde değerlendirme sürecini ve aile entegrasyonunu tanıyın. • Çocukluk çağında zihinsel sağlık sorunlarının ortaya çıkmasını açıklayın.
3) • Çocuğun zihinsel sağlık durumunu değerlendirmek için objektif ve öznel testi belirleyin. • Entelektüel yeteneğin değerlendirme yöntemini tanır • Çocukluk döneminde zihinsel-duygusal değerlendirme yöntemlerini açıklayabilecektir. • Nesnel ve öznel değerlendirme yöntemleri arasındaki farkı analiz edin.
4) • Çocuk ruh sağlığı için temel müdahale yöntemlerini belirleyin. • Çocukluk çağında uygulanabilecek temel müdahale yöntemlerini tanımlayınız. • Çocuklukta psikopatolojide müdahale ve tedavi sürecinde aile entegrasyonunun önemini tanımlayın. • Müdahale yöntemlerinin uygulanmasına ilişkin etik ikilemleri açıklayın.
5) • Oyun terapisini, çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak tanımlayın. • Oyun terapisinin gücünü ve kısıtlılığını tanıma • Oyun entegrasyonunun oyun terapisi sürecindeki önemini tartışın.
6) • TCMB'yi, çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak tanımlayın. • TCMB'nin güç ve sınırlamalarını analiz etmek • CBT'de aile entegrasyonunun önemini açıklayın.
7) • Zihinsel engelli çocuklar için çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak Müzik Terapisini tanımlayın. • Müzik Terapisinin kuvvet ve sınırlamalarını terapötik müdahale olarak analiz edin. • Özürlü çocukların etik hususlarını açıklayın
8) Öğrencilerin vize sınavı ile değerlendirilmesi
9) Çocukluk döneminde duygudurum bozukluklarını tanımlar. • Duygudurum bozukluklarının temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklar. • Duygudurum bozukluklarında risk faktörlerini tanımlama • Duygudurum bozuklukları ve koruyucu faktörler üzerine ailesel ilişkinin önemini kavrar.
10) • Çocukluk çağında Obsesif Kompulsif Bozukluğu (OKB) tartışın OKB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın. • OKB'de risk faktörlerini belirleyin • Ailesel ilişkinin OKB ve önleyici faktörler üzerindeki önemini tanır.
11) • Çocukluk çağında Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tanınması • DEHB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın. • DEHB üzerinde risk faktörlerini belirleyin • DEHB ile ailesel ilişkinin önemini ve önleyici faktörleri tanıyın.
12) • Çocukluk çağında Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tanınması • DEHB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın. • DEHB üzerinde risk faktörlerini belirleyin • DEHB ile ailesel ilişkinin önemini ve önleyici faktörleri tanıyın. s.
13) • Çocukluk çağında Otizm Spektrum Bozukluğu (ASD) ve Asperger Sendromunu tanımlamak • ASD ve Asperger Sendromunun temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın. • ASD ve Asperger Sendromunda risk faktörlerini belirleyin • Ailesel ilişkinin ASD ve Asperger Sendromu ve korunma faktörleri üzerindeki önemini tanır.
14) • Çocukluk döneminde Davranış Bozukluğu (CD) ve Karşılıklı Karşılıklı Bozukluk (ODD) tanımlama • CD ve ODD'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın. • CD ve ODD üzerindeki risk faktörlerini belirleyin Ailesel ilişkinin CD ve ODD üzerindeki önemini ve koruyucu faktörleri tanıyın.
15) Final Sunumlar
16) Bütünlemeler Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Understanding Psychology (10th Ed.)
McGraw Hill
©2011 | McGraw Hill| Published: 2011
ISBN- 978-0-07-338279-1
Diğer Kaynaklar: Understanding Psychology (10th Ed.)
McGraw Hill
©2011 | McGraw Hill| Published: 2011
ISBN- 978-0-07-338279-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120