Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması |
|
2) |
• Çocuk ruh sağlığı için temel değerlendirme yöntemlerini belirleyin.
• Çocukluk çağında uygulanabilecek temel değerlendirme yöntemlerini tanımlar.
• Çocuk psikolojisinde değerlendirme sürecini ve aile entegrasyonunu tanıyın.
• Çocukluk çağında zihinsel sağlık sorunlarının ortaya çıkmasını açıklayın. |
|
3) |
• Çocuğun zihinsel sağlık durumunu değerlendirmek için objektif ve öznel testi belirleyin.
• Entelektüel yeteneğin değerlendirme yöntemini tanır
• Çocukluk döneminde zihinsel-duygusal değerlendirme yöntemlerini açıklayabilecektir.
• Nesnel ve öznel değerlendirme yöntemleri arasındaki farkı analiz edin. |
|
4) |
• Çocuk ruh sağlığı için temel müdahale yöntemlerini belirleyin.
• Çocukluk çağında uygulanabilecek temel müdahale yöntemlerini tanımlayınız.
• Çocuklukta psikopatolojide müdahale ve tedavi sürecinde aile entegrasyonunun önemini tanımlayın.
• Müdahale yöntemlerinin uygulanmasına ilişkin etik ikilemleri açıklayın. |
|
5) |
• Oyun terapisini, çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak tanımlayın.
• Oyun terapisinin gücünü ve kısıtlılığını tanıma
• Oyun entegrasyonunun oyun terapisi sürecindeki önemini tartışın. |
|
6) |
• TCMB'yi, çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak tanımlayın.
• TCMB'nin güç ve sınırlamalarını analiz etmek
• CBT'de aile entegrasyonunun önemini açıklayın. |
|
7) |
• Zihinsel engelli çocuklar için çocukluk döneminde kullanılabilecek terapötik bir müdahale olarak Müzik Terapisini tanımlayın.
• Müzik Terapisinin kuvvet ve sınırlamalarını terapötik müdahale olarak analiz edin.
• Özürlü çocukların etik hususlarını açıklayın |
|
8) |
Öğrencilerin vize sınavı ile değerlendirilmesi |
|
9) |
Çocukluk döneminde duygudurum bozukluklarını tanımlar.
• Duygudurum bozukluklarının temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklar.
• Duygudurum bozukluklarında risk faktörlerini tanımlama
• Duygudurum bozuklukları ve koruyucu faktörler üzerine ailesel ilişkinin önemini kavrar. |
|
10) |
• Çocukluk çağında Obsesif Kompulsif Bozukluğu (OKB) tartışın
OKB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın.
• OKB'de risk faktörlerini belirleyin
• Ailesel ilişkinin OKB ve önleyici faktörler üzerindeki önemini tanır. |
|
11) |
• Çocukluk çağında Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tanınması
• DEHB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın.
• DEHB üzerinde risk faktörlerini belirleyin
• DEHB ile ailesel ilişkinin önemini ve önleyici faktörleri tanıyın. |
|
12) |
• Çocukluk çağında Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) tanınması
• DEHB'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın.
• DEHB üzerinde risk faktörlerini belirleyin
• DEHB ile ailesel ilişkinin önemini ve önleyici faktörleri tanıyın.
s. |
|
13) |
• Çocukluk çağında Otizm Spektrum Bozukluğu (ASD) ve Asperger Sendromunu tanımlamak
• ASD ve Asperger Sendromunun temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın.
• ASD ve Asperger Sendromunda risk faktörlerini belirleyin
• Ailesel ilişkinin ASD ve Asperger Sendromu ve korunma faktörleri üzerindeki önemini tanır. |
|
14) |
• Çocukluk döneminde Davranış Bozukluğu (CD) ve Karşılıklı Karşılıklı Bozukluk (ODD) tanımlama
• CD ve ODD'nin temel özelliklerini ve teşhis kriterlerini açıklayın.
• CD ve ODD üzerindeki risk faktörlerini belirleyin
Ailesel ilişkinin CD ve ODD üzerindeki önemini ve koruyucu faktörleri tanıyın. |
|
15) |
Final |
Sunumlar |
16) |
Bütünlemeler |
Sunumlar |