MGTS129 Grafik Tasarımda Temel Sanat Eğitimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS129
Ders İsmi: Grafik Tasarımda Temel Sanat Eğitimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Öğr.Gör. SEDEF SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakışaçısı geliştirmesini hedeflemektedir.

Dersin İçeriği: • Nokta ve çizgi ile yüzey düzenlemek
• Açık-Koyu, Işık-Gölge
• Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
• Renk Çemberi Uygulaması Yapmak
• Dokulu objelerden hacimli etüdler çalışmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Boya türlerini öğrenir
2) Kağıt cinslerini öğrenir.
3) Doku, çizgi, leke çizgi, boşluk, oran, orantı sanat disiplinini öğrenir.
4) Suluboya, kuruboya, yağlıboya, ekolin boya tekniklerini öğrenir. Karakalem oran orantıyı öğrenir.
5) Karakalem oran orantıyı öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Nokta ve Çizgi • Nokta ve çizgi ile yüzey düzenlemek Öğrenci, uygun tasarım atölyesi ortamı sağlandığında, nokta-çizgi ile ilgili kavramlar doğrultusunda, uygun araç ve gereçleri kullanarak nokta ve çizgi uygulamaları yapabilecektir. Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması ve ortamda gerekli araçların bulundurulması sağlanmalıdır. Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması ve ortamda gerekli araçların bulundurulması sağlanmalıdır.
2) • Nokta ve Çizgi • Nokta-Çizgi ile İlgili Kavramları Analiz Etmek Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar yapmak Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
3) • Açık-Koyu, Işık-Gölge • Öğrenci, uygun tasarım atölye ortamı sağlandığında, açık-koyu, ışık gölge ile ilgili kavramları doğru olarak uygulayabilecektir. Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu, hacimli yüzey ve değişik objelerin yüzey karakterini tekniğine uygun uygulayabilecektir. Sanat eserini tekniğine uygun yorumlayabilecektir. Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
4) • Etüt ve Obje Çizimi Yapmak • Form Çağrışımları ve Kompozisyon ile İlgili Kavramları Analiz Etmek İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Form çağrışımları ile ilgili araştırma-veri toplamak
5) • Etüt ve Obje Çizimi Yapmak • Kompozisyon Öğelerini Yorumlamak İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Resim sergileri gezerek, basılı ve görsel kaynaklardan yararlanarak gözlem yapması sağlanmalıdır.
6) Etüt ve Obje Çizimi Yapmak Zemin-Biçim İlişkilerini Analiz Etmek İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak Form için gerekli araç-gereçleri hazırlamak, Tasarı ilkelerini kullanarak uygulama yapmak
7) • Renk • Renk Çemberi Uygulaması Yapmak Renk ile ilgili araştırma-veri toplamak, Belirlenen ölçülerde renk çemberini hazırlamak, Guaj boya ile renklendirmek, Örnek çalışmaları incelemek
8) Ara Sınav Ara Sınav
9) • Doku • Dokulu objelerden hacimli etüdler çalışmak Doku ile ilgili temel kavramlar, Doku çeşitleri ve özellikleri, Araştırma yapmak
10) • Doku • Dokulu objelerden renkli etüdler çalışmak Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak Sunum yapmak
11) • Strüktür • Mum Modelaj Yapmak Özgün strüktür uygulamaları yapmak Strüktür ile ilgili araç-gereç hazırlamak
12) • Strüktür • Mum Modelaj Yapmak Özgün strüktür uygulamaları yapmak Strüktür ile ilgili araç-gereç hazırlamak
13) • Perspektif • Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak Dairenin Perspektifini Çizmek Araştırma-veri toplamak
14) • Perspektif • Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak Yatay ve Düşey Yüzeyleri Bölmek, Tek kaçış noktalı perspektifle alan bölmek, Çift kaçış noktalı perspektifle alan bölmek, Perspektif çizimi için gerekli araç-gereci hazırlamak
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Güzel Sanatlar Fakülte Kaynakları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 3 9
Uygulama 6 6 36
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 7 7 49
Toplam İş Yükü 166