Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nokta ve Çizgi
• Nokta ve çizgi ile yüzey düzenlemek
Öğrenci, uygun tasarım atölyesi ortamı sağlandığında, nokta-çizgi ile
ilgili kavramlar doğrultusunda, uygun araç ve gereçleri kullanarak
nokta ve çizgi uygulamaları yapabilecektir.
Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması ve ortamda gerekli araçların bulundurulması sağlanmalıdır.
|
Öğrencinin konu ile ilgili araştırma yapması ve ortamda gerekli araçların bulundurulması sağlanmalıdır. |
2) |
• Nokta ve Çizgi
• Nokta-Çizgi ile İlgili Kavramları Analiz Etmek
|
Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar yapmak
Etüt ve Obje Çizimi Yapmak |
3) |
• Açık-Koyu, Işık-Gölge
• Öğrenci, uygun tasarım atölye ortamı sağlandığında, açık-koyu, ışık gölge ile ilgili kavramları doğru olarak uygulayabilecektir.
Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu, hacimli yüzey ve değişik
objelerin yüzey karakterini tekniğine uygun uygulayabilecektir.
Sanat eserini tekniğine uygun yorumlayabilecektir.
|
Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
|
4) |
• Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
• Form Çağrışımları ve Kompozisyon ile İlgili Kavramları Analiz Etmek
|
İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
Form çağrışımları ile ilgili araştırma-veri toplamak |
5) |
• Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
• Kompozisyon Öğelerini Yorumlamak
İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
|
Resim sergileri gezerek, basılı ve görsel kaynaklardan yararlanarak gözlem yapması sağlanmalıdır.
|
6) |
Etüt ve Obje Çizimi Yapmak
Zemin-Biçim İlişkilerini Analiz Etmek
İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
|
Form için gerekli araç-gereçleri hazırlamak, Tasarı ilkelerini kullanarak uygulama yapmak |
7) |
• Renk
• Renk Çemberi Uygulaması Yapmak
Renk ile ilgili araştırma-veri toplamak,
Belirlenen ölçülerde renk çemberini hazırlamak,
|
Guaj boya ile renklendirmek,
Örnek çalışmaları incelemek |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
• Doku
• Dokulu objelerden hacimli etüdler çalışmak
Doku ile ilgili temel kavramlar,
Doku çeşitleri ve özellikleri,
|
Araştırma yapmak
|
10) |
• Doku
• Dokulu objelerden renkli etüdler çalışmak
|
Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
Sunum yapmak
|
11) |
• Strüktür
• Mum Modelaj Yapmak
Özgün strüktür uygulamaları yapmak
|
Strüktür ile ilgili araç-gereç hazırlamak |
12) |
• Strüktür
• Mum Modelaj Yapmak
|
Özgün strüktür uygulamaları yapmak
Strüktür ile ilgili araç-gereç hazırlamak |
13) |
• Perspektif
• Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak
Dairenin Perspektifini Çizmek
|
Araştırma-veri toplamak
|
14) |
• Perspektif
• Üç Boyutlu Obje Formları Oluşturmak
Yatay ve Düşey Yüzeyleri Bölmek,
Tek kaçış noktalı perspektifle alan bölmek,
Çift kaçış noktalı perspektifle alan bölmek,
|
Perspektif çizimi için gerekli araç-gereci hazırlamak |
15) |
FİNAL |
FİNAL |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|