MGTS236 Ambalaj Tasarım Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS236
Ders İsmi: Ambalaj Tasarım Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çeşitli boyut, şekil ve biçimlerdeki tüketim maddelerinin pazarlama koşulları içerisinde kullanılan çesitli ambalajlarının tasarımına ilişkin uygulamalar yaptırılır. Yapılan uygulamaları öğrenci pazar araştırması yaparak ürünün nasıl satılacağına dair araştırmasını yapar. Bu araştırmalar sonucunda ürün ismi, logosu, ambalaj kriterleri, ve baskı maliyeti hesaplayarak, bir ürün yaratır. Yapılan uygulamalar üzerinde değerlendirmeler yapılır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler ambalaj tasarımını yapmak için beceri kazandırmak.
3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi
Iki boyutta mantığını anlamak için
Teoride anlatılanları uygulamalı ders olara,k bilgisayarda detaylarını öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Değişik grafik malzemesini tanır, • Araştırma yetisi oluşur. • Sosyal sorumluluk sahibi olur. • Ambalaj dokusunu tanır. • Bıçak hazırlamayı öğrenir. • Ambalaj Markasını oluşturur. • Sarar, Saklar, Satar kuralını öğrenir. • Ambalaj tasarımı yapmasını öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciler ambalaj tasarımını yapmak için beceri kazandırmak. Ders Anahat tartışın, Öğretim tamamlandığını doğrulamak için Ders Programı Tartışma
2) Öğrenciler ambalaj tasarımını yapmak için beceri kazandırmak. Ambalaj tasarımı nedir: Dersin anahattını tartışma, Öğretim tamamlandığını doğrulamak için Ders içi uyguluma yapılması
3) Sektör seçimi 3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi Iki boyutta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmek. Ders içi uygulumanın araştırılması.
4) Sektör seçimi 3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi Iki boyutta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmek. Ders içi uygulumanın araştırılması.
5) Sektör seçimi 3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi Iki boyutta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olara,k bilgisayarda detaylarını öğrenmek. Ders içi uygulumanın araştırılması.
6) 3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi Iki boyutta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmek. Ders içi uygulumanın araştırılması.
7) 3 farklı sektörün seçilmesi bunların malzemelerinin bilrlenmesi Iki boyutta mantığını anlamak için Teoride anlatılanları uygulamalı ders olarak bilgisayarda detaylarını öğrenmek. Ders içi uygulumanın araştırılması.
8) Ara sınav Ara sınav
9) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
10) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
11) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
12) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
13) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
14) Ambalaj tasarımlarından birinin stant giydirmesi yapılması Stand yapılması. Masaüstü stand yapılması bunun için kullanılacak malzemelirin oluşturulması ve işlenmesi. Ders içi uygulumanın araştırılması.
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Ambalaj Tasarımı, Emre Becer
ISBN 978-975-298-517-9
Dost Kitabevi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 6 6 36
Uygulama 6 6 36
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 6 6 36
Toplam İş Yükü 180