Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
FİNAL |
FİNAL |
1) |
Programın içeriği ve tanıtımı,programın kurulumu nasıl yapılır öğrenci arkadaşlara gösterilmesi. |
3 D Max Ders Kitapları |
2) |
3dmax program arayüz anlatımı,menu,toolbars,command panel(user interface). |
3D max kitaplar, 3D max books |
3) |
3dmax program arayüz anlatımı(user interface). |
3D max kitaplar, 3D max books
|
4) |
3dmax program arayüz anlatımı(user interface). |
3D max kitaplar, 3D max books |
5) |
2d spline modelling anlatımı. |
3D max kitaplar, 3D max books |
6) |
spline modelling teknikleri ile modifier list kullanımları. |
3D max kitaplar, 3D max books |
7) |
3d modelling(plyogon modelling) anlatımı. |
3D max kitaplar, 3D max books |
8) |
Ara sınav |
3D max kitaplar, 3D max books |
9) |
3D modelleme çeşitleri ve teknikleri (Nurbs ile dış yüzey oluşturarak, polygon ile örerek, yada ekleme yaparak,
deformasyon ile modelleme, subdiv ile detaylandırma vb.) |
3D max kitaplar |
10) |
Organik modelleme (Kendi yüzünüz, insan vücudu, çizgi film karakteri, gerçekçi hayvan modelleri, yaratık, bina, iç
ve dış mekan vb.) |
3D MAX KİTAPLAR |
11) |
Kaplama, renklendirme ve dokulandırma (texturing teknikleri) (cam, metal, ahşap, plastik yüzeyler oluşturma,
insane teni yapmak, kirli-paslı yüzeyler, photoshop ile desen oluşturma vb.) |
3D MAX KİTAPLAR |
12) |
2 ve 4 ayaklı karakter iskelet sistemi oluşturma ve daha önceden modellenmiş olan karakterlere uygulanması
(modellenmiş karakterlerin anatomisine uygun iskelet sistemi yapma ve yerleştirme, ik handle aracı ile eklem
yapılması ve hareket anatomisinin ayarlanması, eklem yerlerinin deri ile doğru etkileşmesini sağlamak için ağırlık
boyama sistemi ile düzeltilmesi vb.) |
3D MAX KİTAPLARI |
13) |
İskelet sistemi oluşturulmuş karakterlere hareket verilmesi (Animasyon teknikleri, iskelet sistemi hazır karakterleri
yürüme, koşma, paten yapma, dans etme vb. Hareketleri rigging tekniği ile yapmak, deformasyon animasyon
tekniği ile konuşma, mimik, salınım, dalgalanma vb. Hareketleri yaptırmak – blend shape-) |
3D MAX KİTAPLARI |
14) |
Animasyon reklam filmi projesi için ekiplerin oluşturulması, senaryoların yazılması ve storyboad tasarımlarının
yapılması
Animasyon reklam filmi için hareketlendirme ve ışık gölge ayarlarının yapılması.
Bitmiş animasyon reklam filmlerinin, Maya Software render motoru ile gerçekçi ya da çizgifilm tarzında renderlarını
almak |
3D MAX KİTAPLARI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
3 |
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|