MGTS241 Grafik Tasarımı IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS241
Ders İsmi: Grafik Tasarımı II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tasarım için gerekli olan kurumsal kimlik oluşturma, bir kurumu oluşturan nesneleri grafik ürünlerini kullanarak tasarlama. Kurum için isim bulma, logo oluşturma, kurumsal kimlik kurallarını öğrenek, logo, kartvizit, antetli, cd kapağı, dosya tasarımı, billboard, afiş tasarımı, dergi tasarımı, promosyon ürünlerini üretmesi. Bunu gerçek olarak uygulaması. Grafik tasarım kurallarını öğrenmesi, bu kuralları ders içinde kullanması esas alınmaktadır.
Bir ürünün reklam ve promosyon sürecini, ürün ve tüketici ilişkisini vurgulayarak inceler. Dersin amacı, oluşturulan markanın kitle iletişim yoluyla tanıtımının ve pazarlama iletişiminin teknik ve teorik olarak projelendirilmesini öğretmektir.

Dersin İçeriği: • Modern Teknolojiyi yakalamak.
• Bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu veya üç boyutlu olarak organize edilmesini içeren yaratıcı bir süreç içinde uygulamalar yapmak.
• Grafik Kuramını bilmek.
• Marka oluşturmak
• Grafik tasarımın temellerini öğrenmek.
• Grafik nedir tanımını bilmek.
• Görsel iletişim ile ilgili mesaj iletmek.
• Yazıyı görselleştirmek, yazıyı istilemeyi öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Modern Teknolojiyi yakalamak
2) Bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu veya üç boyutlu olarak organize edilmesini içeren yaratıcı bir süreç içinde uygulamalar yapmak.
3) Grafik Kuramını bilmek. • Marka oluşturmak • Grafik tasarımın temellerini öğrenmek. • Grafik nedir tanımını bilmek.
4) Görsel iletişim ile ilgili mesaj iletmek. Yazıyı görselleştirmek, yazıyı istilemeyi öğrenmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders konusunun anlatılması. Dersin nasıl işleneceği hakkında bilgi. -
2) Kurumsal kimlik için isim çalışmalarının seçilmesi ve onaya giriş sürecinin başlaması. -
3) İsimlerin belirlenmesinin ardından 2 kurumsal şirket için alternatifli logo çalışılması. Bilgisayar
4) Logo çalışmalarının yapılması ve onay sürecine giriş.
5) Kartvizit, Antedli, Zarf çalışmasının onaylatılması
6) Dosya tasarımının onaylatılması
7) Cd. Sticker üste ve zarfının onaylatılması
8) Ara Sınav
9) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
10) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
11) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
12) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
13) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
14) Yapılan kurumsal kimlik tasarımına ek olarak aşağıdaki ürünleri final sınavına kadar tamamlayınızb. 1. Çanta ve Torba zarf 2. Billboard (Raket ve Duvar Pano) 3. Dergi reklamı A4 4. Web sayası 1 Ana sayfa ve 5 içerik sayfası, bu menülerden alt sayfaları dahil yaklaşık 30 sayfa. anasayfa, hakkımızda, ürünlerimiz, referanslarımız, ileştişim menüleri vs. olacak 5 Promosyon ürünleri, ajanda, çakmak, kalem, bloknot, takvim ve bunlara ek olarak sizin seçeceğiniz sekörünüze özel en az 5 ek promosyon ürün daha tasarlanacaktır. 6. Kurumsal kimlik rehberi.
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Grafik Tasarım Kuramı
Espas Kuram Sanat Yayınları, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 6 6 36
Uygulama 6 6 36
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 6 6 36
Toplam İş Yükü 153