MGTS243 Masaüstü Yayıncılık ve Baskı Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS243
Ders İsmi: Masaüstü Yayıncılık ve Baskı Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KAZIM ÇINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik tasarımcının masaüstü yayıncılık araç-gereçlerinin en son teknolojilerine hakim olacak uygulayabilme yetisini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Günümüz baskı tekniklerinin tanıtımı ve kullanım alanları
Baskı öncesi, baskı ve baskısonrası basım aşamaları.
Kâğıt, kâğıtta fire,
Renk ayrımı,
Montaj,
Laminasyon, kesim ve ciltleme işlemleri.
Grafik tasarımdan kaynaklı baskı hataları, genel baskı hataları ve çözüm yolları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarımın baskı öncesi tüm hazırlıklarını yapabilme, tasarıma teknolojik kriterler doğrultusunda yön verebilme
2) Baskı için gerekli malzeme bilgi ve yönetimini kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknolojik verilere hakim olma ve baskı türleri arasındaki ilişkileri, değişkenleri ve ortak kriterleri kavrama.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Baskı tekniğinin zorunlu kıldığı bilgi- iletişim kanalları hakkında bilgi ve kavrayış yeterliliğini gösteren geri bildirimlerde bulunabilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Grafik tasarım ve baskı tekniklerin tanımı, grafik tasarımda baskı tekniklerin önemi ve gerekliliği, baskı tekniklerinde grafik tasarımın önemi ve gerekliliği Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
2) Baskı tekniklerinin tarihçesi ve baskı çeşitleri ve kullanım alanları Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
3) Baskı öncesi işlem basamakları, Baskı öncesinse dikkat edilecek noktalar, iş akışının sıralanması basılı meteryallerle açıklama, Çeşitli baskılı ürünlerin baskı aşaması işlem basamakları. Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
4) Baskıda kullanılan standart kağıt ebatları, kağıt cinsleri ve özellikleri, kağıt kesim oranları, tasarlanan işin özelliğine göre kağıt seçimi Farklı ebatlarda broşür tasarımı yapılacak ve basılacak kağıt ebadı belirlenecek. Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
5) Satandart kağıt ebadlaarının kesim oranları ve örneklerin incelenmesi 70*100 cm, 64*90 cm, 57*82 cm kağıt ebatlarının 1/1,1/2,1/4,1/8, 1/16 ebatlarının incelenmesi Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
6) Montaj planını etkileyen faktörler: kağıt seçimi, baskı yapılacak makinanın teknik özellikleri, Montaj trasesinde olması gerekenler: kroslar, kesim, traş payları, renk skalası, makas payı, işin künyesi Montaj trasesi hazırlama yöntemi Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
7) ARA SINAV Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
8) Revoltalı montaj, etek makas montaj, ön arka montaj tekniğini örneklerle anlatma ve örnek montaj uygulamaları Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
9) Montaj uygulamaları : afiş, broşür ve formalı işler Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
10) Forma montajlı işlerin özellikleri, 20 sayfalık, kapak dahil 4 renk baskılı bir derginin forma montajının sınıf ortamında bilgisayar üzerinde yapılması, Derginin kapak montajı revolta montaj yöntemi, Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
11) Repredüksiyon tekniği ve renk ayrımı, Montajı yapılan işin renk ayrımı ve ctp kalıplar, Montajı yapılan çalışmaların repredüksiyon işlemleri sınıf ortamında video izlenerek anlatılacak. Renk ayrımı yapılan işlerin baskıya hazırlama yöntemi Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
12) Baskı sürecinde grafik tasarımdan kaynaklanan baskı hatalarının incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması Sınıf ortamında basılı örnekler incelenerek grafik tasarımından kaynaklı hataların sınıf ortamında analiz edilmesi Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
13) Grafik tasarım sürecinde baskı sonrasını etkileyen unsurlar: kırım payı, cilt payları, kesim traş payları, örnekler gösterilerek işlenecek Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
14) FİNAL SINAVI Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Baskı teknikleri ders notları
Diğer Kaynaklar: Baskı teknikleri,Gazi Kitapevi, Niyazi Kansu, Prof. Dr. Erdoğan Köse

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 4 16
Uygulama 4 4 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 4 4 16
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 0 1 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 61