Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Grafik tasarım ve baskı tekniklerin tanımı, grafik tasarımda baskı tekniklerin önemi ve gerekliliği, baskı tekniklerinde grafik tasarımın önemi ve gerekliliği |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
2) |
Baskı tekniklerinin tarihçesi ve baskı çeşitleri ve kullanım alanları
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
3) |
Baskı öncesi işlem basamakları,
Baskı öncesinse dikkat edilecek noktalar,
iş akışının sıralanması basılı meteryallerle açıklama,
Çeşitli baskılı ürünlerin baskı aşaması işlem basamakları. |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
4) |
Baskıda kullanılan standart kağıt ebatları, kağıt cinsleri ve özellikleri, kağıt kesim oranları, tasarlanan işin özelliğine göre kağıt seçimi
Farklı ebatlarda broşür tasarımı yapılacak ve basılacak kağıt ebadı belirlenecek.
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
5) |
Satandart kağıt ebadlaarının kesim oranları ve örneklerin incelenmesi
70*100 cm, 64*90 cm, 57*82 cm kağıt ebatlarının 1/1,1/2,1/4,1/8, 1/16 ebatlarının incelenmesi
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
6) |
Montaj planını etkileyen faktörler: kağıt seçimi, baskı yapılacak makinanın teknik özellikleri,
Montaj trasesinde olması gerekenler: kroslar, kesim, traş payları, renk skalası, makas payı, işin künyesi
Montaj trasesi hazırlama yöntemi
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
7) |
ARA SINAV |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
8) |
Revoltalı montaj, etek makas montaj, ön arka montaj tekniğini örneklerle anlatma ve örnek montaj uygulamaları |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
9) |
Montaj uygulamaları : afiş, broşür ve formalı işler |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
10) |
Forma montajlı işlerin özellikleri,
20 sayfalık, kapak dahil 4 renk baskılı bir derginin forma montajının sınıf ortamında bilgisayar üzerinde yapılması,
Derginin kapak montajı revolta montaj yöntemi,
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
11) |
Repredüksiyon tekniği ve renk ayrımı,
Montajı yapılan işin renk ayrımı ve ctp kalıplar,
Montajı yapılan çalışmaların repredüksiyon işlemleri sınıf ortamında video izlenerek anlatılacak.
Renk ayrımı yapılan işlerin baskıya hazırlama yöntemi
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
12) |
Baskı sürecinde grafik tasarımdan kaynaklanan baskı hatalarının incelenmesi ve gerekli önlemlerin alınması
Sınıf ortamında basılı örnekler incelenerek grafik tasarımından kaynaklı hataların sınıf ortamında analiz edilmesi
|
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
13) |
Grafik tasarım sürecinde baskı sonrasını etkileyen unsurlar: kırım payı, cilt payları, kesim traş payları, örnekler gösterilerek işlenecek |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
14) |
FİNAL SINAVI |
Ofset Baskı Teknikleri 2008, Niyazi KANSU Erdoğan KÖSE,GAZİ ÜNİVERSİTESİ
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|