CGL202 Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL202
Ders İsmi: Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GİZEM TÜRİTOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çocuklukta oyun oynamak hakkında genel bilgi vermektir. Ayrıca, çocukluk çağındaki oyun faaliyetlerinin gelişim süreci ile ilgili farklı yaklaşımlar üzerinde durulmakta ve fiziksel aktivitelerle ilgili farklı oyun becerilerinin nasıl geliştirileceği anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği: • Okul öncesi eğitimde oyunun doğasını ve etkinliklerini tanımlayın
• Çocukluk beden eğitimi hakkında genel bilgi vermek
• Fiziksel aktivite becerileri geliştirmek için gerekli ekipmanların tanımlanmasına yardımcı olunması
• Beden eğitimi öncesi program detaylarına odaklanın.
• Okul öncesi beden eğitimi programlarının hazırlanması sürecinde kullanılabilecek genel yöntem ve teknikleri hazırlayabilecektir.
• Beden eğitiminin fiziki gelişimine katkıda bulunma süresini tanımlayın

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması
2) • Kas ve iskelet gelişimini tanımlar. • Motor geliştirme becerilerinin aşamalarını tartışın • Nesne kontrol becerilerini açıklayın • Vücut dengesi, koordinasyon, esneklik kavramlarını tanımlar
3) Psiko motor gelişimini tanımlar. • Hareket eğitimini açıklayabilecektir. • Prenatal dönemde fiziksel gelişimi tartışın
4) • Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişimin belirlenmesi (2-6 yıl) • Çocukluk döneminde fiziksel gelişim tanımlayın (6-12 yaş) • Ergenlik döneminde fiziksel gelişimini açıklayın (12-18 yaş) .
5) • Montessori yaklaşımına uygun fiziksel aktiviteyi açıklayın. • Reggio Emilia yaklaşımına uygun olarak fiziksel aktiviteyi tartışın • Waldorf yaklaşımına göre fiziksel aktiviteyi belirlemek
6) Çocukluk döneminde oyun oynamanın önemini açıklar. • Çocuklar için oyun kazanıp kaybetmenin önemini tartışın. • Oyun alanının temel özelliklerini belirleyin.
7) • Bebekler için kas egzersizinin önemini belirleyin • Bebekler için kas tonunun egzersizi hakkında bilgi veriniz. • Bebek döneminde egzersiz yapma olumlu faktörünü tartışın.
8) Öğrencilerin vize sınavı ile değerlendirilmesi
9) • Yaşa uygun olarak bir oyun oynamak için temel kuralları açıklayın. • Bebek döneminde uygun oyun etkinliklerini tartışın. • Erken çocukluk döneminde uygun oyun etkinliklerini tanımlamak
10) • Sembolik oyunların önemini açıklayın • Kanonik oyunların temel özelliklerini tartışın • Dramatik oyunların olumlu etkilerini belirlemek • Fonksiyonel oyunların incelenmesi
11) Oyun oynamada öğretmen rehberlik rolünü tartışın • Oyun sırasında çocuk gözleminin önemini açıklayın • Bir gözlemsel raporun temel özelliklerini belirleyin.
12) Çocukları devredışı bırakarak oyun oynamak için ana konuları belirtin • Engelli çocuklar arasında bir dostluk kurmak için etkinliklerin oynanmasının önemini tartışın • Engelli çocuklar ile oyun oynamak için ana konular
13) • Oyunların iletişim süreci üzerindeki etkisini tanımlamak • Oyun oynayarak çocuklarda saldırganlığın nasıl azaltılacağını tartışın • Oyun terapisinin temel özelliklerini belirtin
14) • Ders içeriği için genel değerlendirme
15) • Öğrencileri final sınavı ile değerlendirmek

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Early Childhood Development and Education in the Game
Morpa Publishing Culture
©2009| Morpa| Published: October, 2009
ISBN-975284135-x
Diğer Kaynaklar: Early Childhood Development and Education in the Game
Morpa Publishing Culture
©2009| Morpa| Published: October, 2009
ISBN-975284135-x

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir 5
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir 5
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Okuma
Rol oynama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Arazi Çalışması 15 3 45
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 165